کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه وبویراحمد فاقد آزاد راه و صنعت ریلی است

سید فرزاد نجات نیا،معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی کشور در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران در حاشیه بازدید از تونل دیل این شهرستان اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی بحث توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها برای نقطه به نقطه جغرافیای این کشور است،طبیعتا بخشی از این استان ها همچون استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر صعوبت و شرایطی که دارند جزو استان های است که در بن بست قرار گرفته است.

وی بیان کرد:بنابراین در این استان آزادراه ، صنعت ریلی و خیلی از امکانات دیگر نیز نداریم و با اینکه یک درصد از وسعت کشوریم اما می توانیم کریدور ارتباطی پنج استان مهم کشور باشیم، و می توانیم جزو مبادی ورودی خیلی از واردات و صادرات از مرکز به بنادر و بالعکس باشیم و این موضوعاتی است که بایستی سالیان سال هم کار می شد.

نجات نیا ادامه داد:ما بازدیدهای مختلفی را از جاده های استانی داشتیم چه در مسیر یاسوج_سی سخت و چه جاده پاتاوه _دهشت که باید گفت جزو پنج پروژه طلایی کشور است یعنی از ۱۰۰پروژه مهم کشور این پروژه پاتاوه _دهشت بسیار حائز اهمیت است.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:در واقع قطعه دوم راه اصلی گچساران _چرام جزو مواردی است که بایستی به جاده پاتاوه _دهدشت پیوست بشود که طبیعتا از مواهب آن هم باید مردم این استان بهره مند شوند و هم مرکز کشور و استان های شمالی و پایتخت برای اینکه بتوانند دسترسی بهتری به بنادر جنوبی خصوصا استان بوشهر داشته باشند که این مسیر بسیار مورد توجه است.

نجاتی نیا اظهار کرد:در این چند وقت اخیر بخاطر مشکلات فنی که در این پروژه به وجود آمد خصوصا در قطعه تونل دیل مشکلاتی بود که بحث نشت گاز را مطرح کردند،بنابراین مهندسین مشاور در حال کار هستند و مشاورین خارجی هم ظاهرا بخشی از موضوع را پای کار آمدند ،با این حال خروجی این حضور مجموعه راه و شهرسازی مرکز با حضور نماینده مردم، بنا شد که جلسه ای با حضور مدیر عامل شرکت ساخت، معاون برنامه ریزی بودجه وزارت خانه و مدیران ارشد قرارگاه خاتم الانبیاء داشته باشیم و مهمترین اتفاقی که بایستی بیافتند اینکه ردیف ملی این پروژه احیا شود.

وی اضافه کرد:قول این موضوع به صورت ضمنی از مدیرعامل شرکت ساخت گرفته شد اما یک سری تشریفات هم دارد که باید مکاتباتی از طرف وزارت خانه به سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این کار را هم انجام می دهیم،اما نکته بعدنیز بحث پیمانکارانی است که اینجا فعالیت دارند بنابراین تلاش داریم با همین پیمانکار ادامه دهیم و اگر نشد هم پیمانکار دیگری از موسسات قرارگاه خاتم الانبیاء و و هلدینگ راه و شهرسازی پای کار بیاید و تلاش ما این است که این اتفاق مهم هم بیافتد.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی خاطر کرد:در ادامه نیز در بحث بافت های فرسوده و بافت های تاریخی نیز بازدیدهایی داشتیم و مجموعه فعالیت هایی که در راستای قانون جهش تولید مسکن و تعهدی که دولت دارد هم بازدید به عمل آمد، درحال حاضر ما در باشت و باسوج و سی سخت مشکل زمین داریم که باید این مشکلات را تدبیر کنیم هرچند به روی این مباحث هم به خوبی کار می شود.

نجات نیا ادامه داددر موضوعات نقاط حادثه خیر استان هم که اغلب جاده های ما فاقد علائم و خط کشی هستند، که اگر بتوانیم در حد تجهیز راه دارخانه ها در سطح استان نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت، چرا که این استان خیلی نیاز به کار دارد،بنابراین اگر فردی را چشم بسته در نقطه ای از کره زمین بگذارند که در پوشش ارتباطات،اینترنت و یا زیر ساخت های حمل و نقل مشکلی متوجه شد بداند که در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی گفت:بنابراین ما باید برای این مشکلات نیز تدبیری کنیم و این آمدن و رفتن ها هم موثر است ،بنابراین این استان بایستی پاخور مدیران ملی شود به هرحال حضور مسئولاین مختلف در استان با اهمیت است .

نجاتی نیا اظهار کرد:در بحث تونل دیل آن چیزی که وظیفه داریم برای آن گره ای که بوجود آمده نیز تلاش کنیم،هرچند نتایج متناقضی وجود دارد اما با توجه به شرایط پیش آمده نیز هم بحث ردیف بودجه را حل کنیم و هم اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء را متقاعد کنیم که پای کار بماند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا