کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد روی سکوی چهارم ابتلا به کرونا/ نگرانی جدی استاندار/دستور اورژانسی احمدزاده به علوم پزشکی

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج سید علی احمدزاده در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بسیاری از کشور ها دچار ویروس دلتا پلاس هستند در اطراف ما چند کشور درگیر آن بوده از جمله آنها می‌توان به ترکیه و پاکستان اشاره کرد که از جانب این دو کشور همسایه نگران هستیم.

وی گفت: شدت ویروس دلتا پلاس بسیار زیاد است که هم درگیری و هم مرگ در آن شدت بیشتری دارد و خطرناک می‌باشند در کشور خودمان تاکنون گزارشی مبنی بر ورود دلتا پلاس نشده و مرز با عراق نیز کنترل بیشتری صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه واکسن های وارد شده به کشور به اضافه واکسن‌ها داخلی ۱۷۵ میلیون واکسن است گفت: باید سرعت واکسیناسیون را در کهگیلویه و بویراحمد زیاد‌ کنیم بر همین اساس باید در سه شهرستان بزرگ استان مرکز واکسیناسیون شبانه روزی به صورت سه شیفت راه اندازی شود.

این مسئول در ادامه افزود: دو شهر قرمز چرام و کهگیلویه به وضعیت نارنجی برگشتند اما متاسفانه رتبه استان ما در کشور از حیث ابتلا رتبه ۴ بوده اوضاع خوبی نیست.

وی گفت: در زمینه آموزش حضور دانش آموزان در کلاس های درس باید منطبق بر سیاست‌های کلی کشوری باشد رئیس جمهور نگران این وضعیت هستند و در نشست ستاد ملی کرونا از وزارت علوم نیز گلایه‌مند بود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون در استان شدت لازم را ندارد به دستگاه‌های دولتی یادآور شد که در خصوص واکسن همکاران خود اهتمام لازم را داشته باشند.

احمدزاده گفت: نقشه راه یک ساله برای مبارزه با کرونا در استان داشته باشیم تا همه دستگاه تکلیف خود را برای یک سال بدانند.

وی از تشییع جنازه ها و عروسی‌ها در استان گلایه داشت و گفت: باید برخورد لازم به مانند گذشته صورت گیرد تا از تجمعات خودداری شود یکی از استان‌هایی که در ستاد کرونا کشور از آن نام برده شد استان کهگیلویه و بویراحمد بود ابتلا به کرونا در آن بالا رفته شرایط خوبی نداریم خانواده ها باید رعایت کنند.

استاندار گفت: موج ششم را جدی بگیریم آهنگ رشد کنونی نشان دهنده موج ششم کرونا بوده و بدانیم ۴ استان اول کشور در ابتلا به کرونا هستیم.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا