چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ، نماد گردشگرگریزی/ اینجا مثلا قرار بود قطب گردشگری بشود!

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های فراوان در حوزه گردشگری می‌تواند به عنوان قطب جذب توریست در کشور مطرح باشد، در این میان شهرستان کوهرنگ طی سالیان گذشته با ویژگی‌های خاص و بستر مناسبی که برای تفریحات زمستانی دارد توانسته تا حدی شناخته شود و هر ساله گردشگران زیادی از استان‌های دیگر پیست کوهرنگ را برای گذراندن یک روز زیبای زمستانی انتخاب می‌کنند و فراتر از آن پیست اسکی کوهرنگ مقصد بسیاری از اسکی‌بازان و ورزشکاران از سراسر کشور است.

در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و با دستور ستاد ملی کرونا این پیست اسکی مدتی تعطیل بود اما در روزهای اخیر با فروکش کردن تب کرونا، واکسیناسیون عمومی در کشور و بارش برف در روزهای اخیر بازگشایی پیست در دستور کار قرار گرفته است.

تأسیسات گردشگری کوهرنگ آماده پذیرش مسافران زمستانی است

مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان معتقدند که همه امکانات و تأسیسات گردشگری در شهرستان کوهرنگ آماده پذیرش گردشگر است. (در اینجا بخوانید)

و این صحبت‌ها درحالی است که طی سال‌های گذشته بارها شاهد نابسامانی‌های زیادی در پیست اسکی کوهرنگ بودیم.

عدم وجود پارکینگ، مشکلات سرویس بهداشتی، نبود امکانات مناسب در حوزه پذیرش گردشگران و از همه مهمتر مشکلات فرهنگی و امنیتی در پیست اسکی سبب رنجیدگی خاطر مسافران می‌شد.

فرجام سمیعی معاون گردشگری میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این خصوص به خبرنگار این رسانه، گفت: هماهنگی‌های بین‌بخشی انجام شده است به طور مثال ما با شهرداری‌ها، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و بخشداری‌ها در کوهرنگ هماهنگ شده‌ایم و به محض بارش برف وارد عمل خواهیم شد.

اما مسئولان ورزش و جوانان شهرستان کوهرنگ معتقدند پیست حتی با وجود بارش برف آماده پذیرایی از گردشگران و اسکی‌بازان نیست.

پیست اسکی نیازمند تعمیرات اساسی است

سجاد یوسفی متولی ورزش شهرستان کوهرنگ در این خصوص می‌گوید: متاسفانه و علیرغم پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم تاکنون هیچ‌گونه اعتباری از سوی وزارت ورزش و جوانان برای پیست اسکی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات پیست دارای مشکل است و باید تعمیرات اساسی بر روی آن‌ها انجام شود.

یوسفی اضافه کرد: دستگاه برف‌کوب، سیم‌بوکسل‌ها، صندلی‌ها و بالابرهای پیست باید تعویض و یا تعمیر شود اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ظرفیت پیست ۱۰۰۰ نفر در روز است

وی توضیح داد: پیست اسکی کوهرنگ در صورت تکمیل و تعمیر امکانات پذیرش یک هزار گردشگر را در طی یک روز دارد.

مسئول ورزش و جوانان کوهرنگ گفت: در حال حاضر تنها یک بالابر پیست کار می‌کند و در صورت به حدنصاب رسیدن میزان بارش برف قادر به پذیرش نهایت ۲۰۰ مسافر در طی یک روز است.

بیشتر امکانات پیست برای ۴۰ سال پیش است

وی افزود: امکانات گردشگری در شهرستان برای پذیرش مسافر فراهم است اما خود پیست مشکل دارد و بیشتر تأسیسات برای ۴۰ سال پیش است.

در حال حاضر فقط ۲۰۰ اسکی‌باز می‌توانند از پیست استفاده کنند

متولی ورزش شهرستان کوهرنگ معتقد است حتی با وجود بارش برف هم تجهیزات پیست آماده پذیرش بیش از ۲۰۰ اسکی‌باز طی یک روز نیست.

در این بین دود این ناهماهنگی‌ها و عدم توجه به قابلیت‌های استان به چشم مردم خواهد رفت چرا که می‌توان با یک برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی‌های بین بخشی علاوه بر جذب گردشگر اشتغال مردم بومی منطقه را نیز فراهم کرد.

مردم کوهرنگ یک سال انتظار می‌کشند تا به روزهای برفی و ورود گردشگر به این شهر برسند تا بتوانند علاوه بر پذیرایی از مسافران و نشان دادن فرهنگ غنی خود با برپایی بازارچه‌های کوچک محصولات بومی خود را بفروشند و کسب درآمد کنند.

مسئولان گردشگری معتقدند کوهرنگ آماده پذیرش گردشگر است اما از سوی دیگر امکانات پیست اسکی جوابگوی نیاز مسافران نیست.

بدون شک همه مردم و مسئولان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری آشنا هستند اما آن چه در این بین خودنمایی می‌کند جای خالی مدیریت، تدبیر و علم است و اینکه در این بین عده‌ای چوب لای چرخ پیشرفت استان می‌گذارند نیز جای بحث دارد که در این مقال نمی‌گنجد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا