سلامت

کیت های اومیکرون به اندازه کافی تامین شده است

به گزارش روز سه شنبه برگزیده های ایران از وبدا، سید حسین صفوی افزود: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت،  در ابتدا کیت های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که درخصوص کیت های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت ها کردند.

وی اظهار داشت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت های داخل کشور تامین شد،  تعداد بسیاری از این کیت ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: درخصوص کیت های اومیکرون هم در حال حاضر شرکت های تولید کننده کیت های آزمایشگاهی درحال تولید هستند و تعدادی از این کیت های تولید شده در اختیار دانشگاه های کشور قرار می گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه ها می توانند این تست را انجام بدهند.

به گفته وی،   روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می شود و برای تشخیص کرونا، کیت هایی که در کشور وجود دارد کفایت می کند و می تواند کرونا را تشخیص بدهد.

صفوی در پایان تصریح کرد: از جهت الگوهای اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت های اومیکرون به اندازه کافی تامین شده و درا ختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

به گزارش برگزیده های ایران، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.  

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مثبت بود، دو مورد مشکوک به ابتلا به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا