کرمانشاه

گازرسانی به ٢٠٢١ روستا در کرمانشاه/١٠ شهرستان استان کرمانشاه سبز هستند 

گازرسانی به ٢٠٢١ روستا در کرمانشاه/١٠ شهرستان استان کرمانشاه سبز هستند 

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: «گاز» علاوه بر رفاه و آسایشی که برای مردم به همراه دارد تولید ثروت و اشتغال می‌کند.

وی افزود: بیش از ۶۳ درصد از «گاز» در نیمه اول سال جاری برای تولید در صنایع استان کرمانشاه مصرف شده است که منجر به اشتغال و تولید ثروت می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: در نیمه دوم سال به بخش خانگی و گرمایشی بیشتر پرداخته می‌شود لذا برای حفظ «گاز» برای نسل‌های بعدی باید در مصرف این نعمت کوشش کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد «تولید برق» از «گاز» است بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آن تأکید کرد و گفت: در استان کرمانشاه ۳۵ شهر داریم که تاکنون ۳۳ شهر از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

حسینی تشریح کرد: در بخش روستایی استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۶۲ روستا وجود دارد که ۲ هزار و ۳۸۶ روستا قابلیت گازرسانی دارند و تا کنون ۲ هزار و ۲۱ روستا گازرسانی شدند.

وی گفت: با ضریب نفوذ ۹۰ درصد در روستا و ۹۹/۹۱ درصد در شهر، ۲۵۱ روستا باقیمانده که در نیمه اول سال تزریق گاز آن‌ها آغاز و تکمیل عملیات ۱۸۱ روستا انجام می‌شود و گازرسانی به ۷۰ روستای دیگر هم تا پایان سال تکمیل می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهایی با ٢٠ خانوار به بالا ۹۵ درصد است و امید است تا پایان سال به ۹۸ درصد برسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه گازرسانی به روستاها شرایط دشواری دارد، اضافه کرد: بیش از ١٢ هزار و ۵٠٠ کیلومتر خطوط انتقال تغذیه و شبکه برای گازرسانی را اجرا کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۶۸۶ هزار و ۶٠٠ مشترک و بیش از ٧٠٠ هزار واحد از گاز برخوردار هستند، عنوان کرد: عملیات گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ از کنگاور و صحنه آغاز شد.

وی ابراز کرد: از مجموع شهرستان‌های استان کرمانشاه تا کنون هشت شهرستان سبز شده و ابتدای سال جاری ۲ شهرستان دیگر هم سبز شدند و چهار شهرستان باقی‌مانده شامل کرمانشاه، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و پاوه است که تعدادی از روستاهایشان گازرسانی نشدند.

وی ابراز کرد: ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی دالاهو با ۵۱ روستا ۲۳ درصد است و تا هفته گذشته به طور کامل تزریق گاز انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان‌های دالاهو و جوانرود امسال سبز شدند، تأکید کرد: سال گذشته روستای هانی گرمله در منطقه صفر مرزی با یک عملیات اجرایی سخت سبز شد و امسال روستای بانی لوان در جوانرود گازرسانی شد و در ٨٠ روستا در سرپل ذهاب عملیات اجرایی گازرسانی انجام شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا