کرمانشاه

گام بلند دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه برای شرکت در رویداد بین المللی مدیریت بحران

گام بلند دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه برای شرکت در رویداد بین المللی مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، افشین یگانه ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ مهر ماه) در جلسه هماهنگی دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی ستاد مدیریت بحران که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در دی ماه سال گذشته سازمان مدیریت بحران بنا به شرایط و نیاز موجود در کشور به منظور بررسی در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران به طور خاص و ویژه اقداماتی در بخش‌های خصوصی و مجموعه‌های دانش بنیان انجام داد.

وی افزود: برنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم که شامل چند محور از جمله فراخوان مقاله و پنل های آموزشی است و کارگروه‌هایی نیز در حوزه آموزش برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: یکی از موارد حائز اهمیت حضور دستگاه ها و مجموعه های مختلفی است که در راستای مدیریت بحران اقدامات متعددی انجام دادند از جمله اورژانس، هلال احمر، جهاد کشاورزی، شهرداری و دیگر نهادها که حضور بسیار پررنگی داشتند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر دستور وزیر کشور برنامه به صورت وسیعتر و به شکل بین المللی برگزار می‌شود و باید متفاوت‌تر از سال گذشته حضور داشته باشیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: سال گذشته به دلیل کمبود وقت بر روی این موضوع اشرافیت نداشته‌ و حضورمان در نمایشگاه‌های مربوطه چشمگیر نبود و امتیازات لازم را کسب نکردیم.

وی عنوان کرد: استان‌های گلستان و مازندران به دلیل زیرساخت‌هایی که از قبل داشتند به راحتی جوایز مربوط به موضوع برگزاری نمایشگاه بین المللی ستاد بحران را به خود اختصاص دادند.

یگانه بیان کرد: سال گذشته برای این نمایشگاه پنج کمیته تشکیل شد و شهرداری را به عنوان متولی در بخش نمایشگاه و مسئول کمیته معرفی کردیم و دانشگاه رازی به عنوان متولی بخش علمی مقاله و نشست‌های تخصصی، پارک علم و فناوری به عنوان متولی رویداد استارت آپی دانش بنیان، میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی جشنواره فرهنگی هنری و جمعیت هلال احمر نیز به عنوان متولی بخش امداد و نجات تعیین شدند و اقدامات را در قالب این پنج کمیته پیش بردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطرات زیادی که در استان کرمانشاه وجود داشته تجربیات خوبی داریم و انتظار می‌رود در مباحث مدیریت بحران نقش خوبی را ایفا کنیم و تمامی دستگاه‌ها امسال با برنامه‌ای بهتر در راستای شناسایی ظرفیت مدیریت بحران استان تلاش و امورات را پیگیری کنند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا