چهارمحال و بختیاری

گرانی سیمان و میل‌گرد، مهمترین عامل تأثیرگذار در آورده متقاضیان مسکن

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حسینعلی مقصودی صبح امروز در جریان بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین عامل تاثیر‌گذار در میزان آورده متقاضیان، گرانی سیمان و میل‌گرد است که در جلسات شورای عالی مسکن مطرح و مقرر شده دولت به این موضوع به طور ویژه ورود پیدا کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه تأمین مسکن از اولویت‌های دولت است، دولت و وزارت راه و شهرسازی مصمم در اجرای طرح مسکن ملی و پیشبرد آن به نفع اقشار مختلف است.

وی تشکیل صندوق توسعه مسکن را در جهت کمک به دهک‌های پایین جامعه دانست و افزود: طبق مصوبه شورای عالی مسکن، برای بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح‌های تأمین مسکن این طرح امتیازهای ویژه‌ای برای دهک‌های پایین در نظر گرفته است.

مقصودی اضافه کرد: بازپرداخت وام‌های مسکن برای متقاضیان پس از سه سال و ۱۷ ساله است.

تأمین شبکه زیرساختی در اولویت طرح‌های مسکن باشد

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری که در این بازدید حضور داشت خواستار پیگیری جدی تأمین شبکه زیرساختی در پروژه‌های مسکن شد.

کاظم ابهجی افزود: تأمین آب پروژه‌های اقدام ملی مسکن ضروری است و هر هزینه تحمیلی به پروژه‌های حمایتی مسکن، در واقع از جیب متقاضیان است و با توجه به اعلام آمادگی پیمانکار برای ایجاد شبکه و لوله‌گذاری، باید این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی اضافه کرد: بعد از مراحل اولیه صدور پروانه و نقشه، اگر پیشرفت کار متناسب با زمان‌بندی باشد قطعاً متقاضیان برای مشارکت و تأمین آورده به موقع اقدام می‌کنند و پروژه‌ها در زمان مقرر تحویل داده می‌شود.

مشکلات احتمالی طرح‌های مسکن به وزارتخانه منتقل شود

مدیرکل دیوان محاسبات استان همچنین خواستار انتقال مشکلات احتمالی طرح‌های حمایتی مسکن به سطح وزارتخانه و پیگیری در جلسات شورای عالی مسکن شد و گفت: قطعاً در نظر گرفتن فاکتورهایی برای کمک به اقشار ضعیف‌تر، باید به صورت کلان تصمیم‌گیری شود.

وی نظارت جدی در راستای جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی واحدهای این طرح‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: همان‌طور که در انتخاب پیمانکار برای ساخت، زیرساخت‌ها و پرداخت وام نظارت می‌شود باید در این زمینه نیز نظارت‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا