گرانی سیمان و میل‌گرد، مهمترین عامل تأثیرگذار در آورده متقاضیان مسکن

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حسینعلی مقصودی صبح امروز در جریان بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین عامل تاثیر‌گذار در میزان آورده متقاضیان، گرانی سیمان و میل‌گرد است که در جلسات شورای عالی مسکن مطرح و مقرر شده دولت به این موضوع به طور ویژه ورود پیدا کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه تأمین مسکن از اولویت‌های دولت است، دولت و وزارت راه و شهرسازی مصمم در اجرای طرح مسکن ملی و پیشبرد آن به نفع اقشار مختلف است.

وی تشکیل صندوق توسعه مسکن را در جهت کمک به دهک‌های پایین جامعه دانست و افزود: طبق مصوبه شورای عالی مسکن، برای بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح‌های تأمین مسکن این طرح امتیازهای ویژه‌ای برای دهک‌های پایین در نظر گرفته است.

مقصودی اضافه کرد: بازپرداخت وام‌های مسکن برای متقاضیان پس از سه سال و ۱۷ ساله است.

تأمین شبکه زیرساختی در اولویت طرح‌های مسکن باشد

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری که در این بازدید حضور داشت خواستار پیگیری جدی تأمین شبکه زیرساختی در پروژه‌های مسکن شد.

کاظم ابهجی افزود: تأمین آب پروژه‌های اقدام ملی مسکن ضروری است و هر هزینه تحمیلی به پروژه‌های حمایتی مسکن، در واقع از جیب متقاضیان است و با توجه به اعلام آمادگی پیمانکار برای ایجاد شبکه و لوله‌گذاری، باید این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی اضافه کرد: بعد از مراحل اولیه صدور پروانه و نقشه، اگر پیشرفت کار متناسب با زمان‌بندی باشد قطعاً متقاضیان برای مشارکت و تأمین آورده به موقع اقدام می‌کنند و پروژه‌ها در زمان مقرر تحویل داده می‌شود.

مشکلات احتمالی طرح‌های مسکن به وزارتخانه منتقل شود

مدیرکل دیوان محاسبات استان همچنین خواستار انتقال مشکلات احتمالی طرح‌های حمایتی مسکن به سطح وزارتخانه و پیگیری در جلسات شورای عالی مسکن شد و گفت: قطعاً در نظر گرفتن فاکتورهایی برای کمک به اقشار ضعیف‌تر، باید به صورت کلان تصمیم‌گیری شود.

وی نظارت جدی در راستای جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی واحدهای این طرح‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: همان‌طور که در انتخاب پیمانکار برای ساخت، زیرساخت‌ها و پرداخت وام نظارت می‌شود باید در این زمینه نیز نظارت‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

12 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

12 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

12 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

12 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

12 ساعت ago