مرکزی

گرایش به جناح‌های سیاسی آفت فعالیت نهادها و گروه‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، هادی ملکی صبح امروز در جمع اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر ساوه به مناسبت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف اظهار کرد: خانه کارگر همواره بر گره‌گشایی مشکلات کارگری با رویکرد دفاع از حقوق این قشر تمرکز کرده است.

وی افزود: اعضای خانه کارگر همواره پیگیر مشکلات کارگری در شورای حل اختلاف کار و همواره حامی کارگران است.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه آفت فعالیت هر نهاد و گروهی گرایش به جناح‌های سیاسی است، اضافه کرد: گرایش به این مهم، آسیب جدی به حوزه کاری وارد می‌کند که باید نسبت به این مهم هوشیار بود.

ملکی بیان کرد: در سال گذشته شعبه صمت شورای حل اختلاف ویژه کارگران و کارفرمایان در شهر صنعتی کاوه تشکیل شد که فعالیت و نتیجه خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه این بیشتر مراجعات به این شعبه به مصالحه ختم شده است، گفت: دوری از اتلاف وقت کارفرمایان و کارگران و خارج از وقت اداری، حفظ شان و احترام به کرامت انسانی هر دو طرف در رسیدگی، از فواید تشکیل این شعبه است.

رئیس دادگستری ساوه، محوریت فعالیت این شعبه را تسریع در رسیدگی به اختلاف و احقاق حق کارگر و کارفرما دانست و گفت: برای نخستین بار، اظهارنظر کارشناسان اداره کار با حضور کارگر در مواقع بروز حوادث انجام می‌شود که این هم یکی از نتایج این شعبه به شمار می‌رود که در سایه تعهد و توجه و حمایت به بخش تولید کشور و کارگران انجام شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز گفت: بزرگترین شهر صنعتی کشور با برخورداری از صدها واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ساوه واقع است.

داود میرزایی با اشاره به این‌که دادگستری ساوه همواره دغدغه جامعه کارگری را داشته‌اند، اظهار کرد: در سایه توجه به این مشکلات کارگری، اکنون شاهد کمترین تنش کارگری و کارفرمایی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به تشکیل شعبه صمت شورای حل اختلاف ویژه کارگری و کارفرمایی افزود: صلاحیت و رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا است و هدف از تأسیس این نهاد حصول سازش و پرهیز از قواعد و تشریفات پیچیده آیین دادرسی مدنی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: در سایه‌ تشکیل این شعبه، شاهد کاهش مشکلات کارگری و کارفرمایی منحصر به مصالحه هستیم.

میرزایی با اشاره به‌ضرورت کاهش آمار حادثه‌های کارخانجات در ساوه افزود: در صورتی که ارائه گزارش‌های حوادث ناشی از کار با نظارت دقیق‌تر دستگاه‌های مربوطه انجام و سطح ایمنی در کارخانجات ارتقا یابد، این مهم امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل تیمی متشکل از برخی مسؤولان در بازدید از برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی ساوه در چند ماه قبل افزود: در این بازدیدها مشکلات کارگری و کارفرمایی بررسی می‌شد و کارفرماها احساس رضایت از این امر داشتند که ادامه این روند در افزایش رضایتمندی جامعه کارگری مؤثر است.

در این مراسم با اهدای لوح از رئیس دادگستری ساوه و نیز برخی اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر قدردانی شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا