کرمان

گردهمایی یادگاران شهدای کرمان برای بزرگداشت عموی شهیدشان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، گردهمایی فرزندان شهدا به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در محل مصلای امام علی(ع) برگزار شد.

حاج‌قاسم به عنوان قهرمان جوانان دنیا ثابت و ابدی شد

فرمانده انتظامی استان کرمان در سخنانی خطاب به فرزندان شهدا اظهار داشت: گروهی از شما فرزندان شهدایی هستید که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند و در دفاع از مرزهای کشور ایثارگری کردند.

سردار عبدالرضا ناظری ادامه داد: گروهی دیگر از شما فرزندان شهدا عزیزانی هستید که پدرتان در رکاب علمدار مقاومت در دفاع از حرمین شریفین و حرم آل‌الله شهید شدند و پدرتان شهید مدافع حرم هستند.

وی بیان داشت: گروه سوم شما، فرزندانی هستید که پدرتان شهدای عرصه نظم و امنیت بودند و پدران دلاور شما در جای‌جای کشور اسلامی‌مان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایثارگری و جانانه مبارزه کردند و جان‌شان را برای رضای خداوند تسلیم کردند و به شهدا پیوستند و آنها هم شهدای عرصه نظم و امنیت نام نهادند.

ناظری با اشاره به اینکه رهبری از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان مدافع مبارز، خستگی‌ناپذیر، فرمانده دلیر و شجاع در جبهه‌های حق علیه باطل و وفادار نام می‌برند، اضافه کرد: امروز ما گرد هم آمدیم، برای فرمانده دلاوری که در هر سه عرصه در کنار پدران شما حضور داشت و گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده دلاوری را داریم که در هر سه عرصه حضور ارزشمند و ماندگار داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از حضور سردار حاج‌قاسم سلیمانی در مناطق شرق کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: سردار سلیمانی با طرح احرار، دستگیری از مردم مظلوم و مقابله مقتدرانه با اشرار در تاریخ امنیت شرق کشور ماندگار شد و زمانی که احساس تکلیف کرد در حوزه مقاومت و دفاع از حرم ال‌الله الگو و قهرمان جوانان دنیا شدند و به عنوان محور در دنیا جا گرفت و ثابت و ابدی شد.

ناظری با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی بعد از یک عمر مجاهدت و رشادت در چنین روزی به جمع یاران و پدران آسمانی شما پیوست، اظهار داشت: ویژگی بارز شهدا و علمدار شهدا ولایت‌پذیری و ولایتمداری آنهاست و اخلاص، مروت، جوانمردی، شجاعت و مهربانی از دیگر ویژگی‌های شهداست.

کرمان قلب جبهه مقاومت شده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهدا بزرگترین ایثارگران تاریخ بشریت هستند، اظهار داشت: حاج‌قاسم عاشق بچه‌های شهدا بود و ما به این فکر کردیم چه کار کنیم تا دل عموی آنها شاد شود و به همین علت گردهمایی فرزندان شهدا را برگزار کردیم تا این فرزندان دور هم باشند.

سردار حسین معروفی ابراز کرد: حاج‌قاسم فرزندان شهدا را فرزندان خودش می‌دانست و فرزندان شهدا هم حاج‌قاسم را عمو خطاب می‌کردند و امروز این فرزندان عزیز و دلبند از سراسر استان کرمان دعوت‌مان را پذیرفتند و به گرد عموی خودشان آمدند.

وی تصریح کرد: اگر دشمن قلب حاج‌قاسم را زد تا همه چیز را تمام کند اما ما ثابت می‌کنیم، ۸۰ میلیون قلب حاج‌قاسم در کشور ما می‌تپبد و عاشق اوست.

فرمانده سپاه ثارالله ادامه داد: رویکرد تمام برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مردمی‌ست و بیش از ۸۰ درصد برنامه‌ها خودجوش و مردمی است و توزیع برنامه‌ها نیز به سمت شهرستان‌هاست.

معروفی با تاکید بر اینکه انتخاب کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام یکی از مطالبات مردم عزیز کرمان است، تصریح کرد: در سال گذشته از ۵۵ کشور برای زیارت حاج‌قاسم به کرمان آمدند و تاکنون حدود ۲۰۰ نفر مستقیم از کشورشان به کرمان آمدند و حتی در تهران اقامت هم نداشتند بنابراین امروز کرمان قلب جبهه مقاومت است.

وی از زیارت خانواده معزز شهدا، برگزاری شب شعر و خاطره شهید سلیمانی، نشست سران عشایر استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، تجمع مسؤولان هیئت‌های عزاداری، یادواره شهید پورجعفری و سالگرد زلزله بم با محوریت نقش حاج قاسم در این زلزله به‌عنوان شماری از ویژه‌برنامه‌های دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی نام برد.

فرمانده سپاه ثارالله همچنین از برگزاری هفته مقاومت با قرائت دعای کمیل و ندبه، ویژه‌برنامه لحظه شهادت با حضور مردم از سراسر ایران، ویژه‌برنامه‌های روزانه و شبانه در گلزار شهدا، ویژه‌برنامه‌های بیت‌الزهرا (س) حاج‌قاسم، پویش ختم قرآن و ویژه‌برنامه زائران حاج‌قاسم خبر داد.

معروفی بیان داشت: ویژه‌برنامه سلیمان سلامت، همایش بین‌المللی مقاومت، گردهمایی بانوان، گردهمایی فرزندان شهدا، یاران ثاراللهی حاج‌قاسم، همایش نخبگان و اساتید و برگزاری یک برنامه محوری و ملی در شهرستان‌های تابعه استان کرمان از دیگر برنامه‌هاست.

وی از اسکان زائران حاج‌قاسم در کرمان خبر داد و یادآور شد: حدود ۱۰۰ موکب مردمی در شهرستان کرمان فعالیت می‌کند که بیش از ۷۰ موکب در محل گلزار شهدای کرمان دایر شده است.

معروفی همچنین یکی از ویژگی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را مردم‌داری و مردم‌نوازی برشمرد و ابراز داشت: توزیع ۳۰ هزار کمک مومنانه، توزیع ۶۵ سری جهیزیه، آزادی ۶۳ زندانی، افتتاح ۶۳ پروژه آبرسانی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، پویش نذر خون، پیگیری طرح جامع گلزار شهدای کرمان، برگزاری جشنوراه‌ها، تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا