Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
گره بلاتکلیف پارکینگ ماسور در ترافیک اختلاف‌نظر مدیران - خبرگزاری برگزیده های ایران
لرستان

گره بلاتکلیف پارکینگ ماسور در ترافیک اختلاف‌نظر مدیران

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان- نسرین صفربیرانوند، وجود پارکینگ خودروهای اسقاطی متعلق به نیروی انتظامی در حریم تپه ماسور منظره بسیار نامطلوبی را ایجاد کرده، سال‌هاست که در خصوص جمع‌آوری این پارکینگ صحبت می‌شود اما گویا این موضوع هم مانند بسبیاری از معضلات شهر خرم‌آباد سر تمام شدن ندارد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان مدیریت شهری معتقد هستند زیبایی بصری بخش جدانشدنی از پیکره یک شهر است و توجه نکردن به این مقوله تبعات منفی را به دنبال دارد اما در خرم‌آباد توجه چندانی به زیبایی بصری نمی‌شود به طوری‌که  ما در گوشه گوشه شهر شاهد منظره‌هایی چون پارکینگ نیروی انتظامی که در ورودی شهرقرار دارد، هستیم.

سال‌های سال است موضوع پارکینگ نیروی انتظامی واقع در ماسور از سوی نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و شهرداری پاسکاری می‌شود، هر کدام هم خود را در این میان صاحب حق می‌دانند نیروی انتظامی که به عنوان مالک پارکینگ شناخته شده و قطعا به دنبال زمین و مکان مناسبی برای جابجایی است، میراث هم که چون پارکینگ در حریم تپه باستانی ماسور قرار دارد مدعی است ، شهرداری هم معتقد است این مکان می‌تواند با تبدیل به فضای سبز نقش مهمی در رضایت مردم منطقه و مسافرانی را داشته باشد که از این محور عبور می‌کنند.

پارکینگ ماسور هم مانند بسیاری دیگر از پروژه‌ها و معضلات شهرفرمانداران، شهرداران، فرماندهی انتظامی و مدیران زیادی را دیده اما هیچ کدام نتوانستند گره کورآن را باز کنند، این درحالی است که قرار گرفتن پارکینگ در مجاورت تپه باستانی ماسور و ورودی شهرانتقادها و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشته است. 

به نظر می‌رسد تا دیر نشده متولیان امر پارکینگ ماسور را با توافق به خارج از شهر انتقال دهند، البته تحقق این امر مستلزم ورود جدی شهرداری و میراث فرهنگی است، زیرا فرماندهی انتظامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص واگذاری پارکینگ ماسور نظر مساعد خود را اعلام کرد البته در این زمینه همکاری با پلیس ضروری است.

 

با وجود پیگیری توافقی حاصل نشد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان می‌گوید: پارکینگ ماسور متعلق به نیروی انتظامی است در گذشته بخشداری کرگاه شرقی بوده که به نیروی انتظامی واگذار شده است، و گویا قرار بوده نیروی انتظامی آن را به کلانتری تبدیل کند.

سید امین قاسمی عنوان می‌کند: ما رایزنی و تلاش زیادی را انجام دادیم تا پارکینگ را تحویل و به تپه ماسور الحاق کنیم تا علاوه بر حفاظت از عرصه حریم تپه باستانی ماسور منطره زشتی را که وجود خودروهای اسقاطی ایجاد کرده‌اند، اصلاح کنیم.

وی می‌افزاید: با وجود پیگیری و صحبت با دو شهردار قبلی یعنی وحید رشیدی و شریفی تاکنون موفق نشده‌ایم و همانطور که مشاهده می‌کنید پارکینگ همچنان به قوت خود باقی است.

شهرداری زمین معوض را به نیروی انتظامی بدهد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان می‌گوید: خیابانی را در تپه شماره دو ماسور یعنی روبروی تپه ماسور اصلی داریم شهرداری هم بدون استعلام از میراث آن را تبدیل به معبر کرده است و خیابان ایجاد کرده است، همکاران ما در میراث در آن زمان از شهرداری شکایت کرده‌اند  و بر علیه شهرداری رای صادر شد.

قاسمی ادامه می‌دهد: ما به دوستان خود در شهرداری اعلام کردیم به دلیل اینکه تعامل بیشتر شود و نارضایتی ایجاد نشود ما رای را اجرا نمی‌کنیم، اما چون وظیفه ما حفاظت ازعرصه‌های تاریخی شکایت کردیم.

وی می‌گوید: شهرداری بیاید خیابانی را که آسفالت کرده به هر نحوی که شده مسوولیتش را می‌پذیریم یا مجوز آن را از وزارتخانه دریافت می‌کنیم یا با مسوولیت شورای فنی از رای چشم پوشی می‌کنیم معوض خیابان زمینی را به نیروی انتظامی اختصاص دهد تا پارکینگی که آنها قصد دارند به کلانتری تبدیل کنند ما بتوانیم آن را تحویل بگیریم و به تپه ماسور الحاق کنیم.

 

تا دیر نشده کاری کنیم

 مدیرکل میراث فرهنگی لرستان عنوان می‌کند: در این صورت می توانیم شرایط پیش آمده را بازسازی کنیم  و به حالت اولیه قبلی برگردانیم، البته این که می‌گوییم پارکینگ را به ما تحویل بدهند بدان معنا نیست که ما آن را کول می‌کنیم، بلکه ما   زمین را در اختیارشهرداری قرار می‌دهیم تا به عنوان فضای سبز استفاده کند.

قاسمی در پایان صحبت‌های خود تاکید می‌کند: خواسته من از شهرداری و اعضا شورای شهر این است تا پارکینگ ماسور هم به یک معضل برای شهر خرم‌آباد تبدیل نشده است این موضوع را حل و فصل کنند.

شهرداری آماده همکاری است

شهردار خرم‌آباد نیز در خصوص جا به جایی پارکینگ ماسور می‌گوید: ما هم معتقد هستیم وجود پارکینگ نیروی انتظامی منظره نامطلوبی را در ورودی شهر ایجاد کرده از طرفی این پارکینگ می‌تواند با تبدیل به فضای سبز علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز رضایت ساکنان ماسور را به دنبال داشته باشد.

سعید فتوحی می‌افزاید: در این رابطه چند دیدار با فرماندهی انتظامی استان داشتم و موضوع را  مطرح کردم، وی اعلام کرد که حاضر به جابجایی پارکینگ است.

وی بیان می‌کند: اما همانطور که مطلع هستید مالکیت پارکینگ به دلیل اینکه درحریم تپه ماسور قرار دارد با میراث فرهنگی است، بنابراین توافقات باید از طریق میراث فرهنگی انجام شود.

شهردار خرم‌آباد می‌گوید: اما شهرداری با حمایت اعضا شورای شهر می‌تواند به این موضوع ورود کند و زمینی را معوض به نیروی انتظامی بدهد تا این مشکل را که چهره زشتی را به شهر داده برطرف کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا