اخبار روز

گروهک تروریستی داعش به دنبال بمب‌گذاری در مراسم جاماندگان اربعین و مراسم آغاز مدارس/ دستگیری ۳۰ تروریست

گروهک تروریستی داعش به دنبال بمب‌گذاری در مراسم جاماندگان اربعین و مراسم آغاز مدارس/ دستگیری ۳۰ تروریست

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۴ مهرماه، در بیان جزییاتی از عملیات تروریستی ناکام گروهک داعش در تهران گفت: تروریست‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش به دنبال انجام عملیات تروریستی در تهران بودند که با تلاش حافظان امنیت این عملیات کشف و خنثی‌سازی شد و در جریان دستگیری‌ها، ۳۰ تروریست بازداشت شدند.

وی افزود: همچنان که ریاست قوه قضاییه در سخنان دیروز در جلسه شورای عالی قضایی بیان کرد، دستورات اکیدی صادر شده که پرونده این متهمان تروریست به سرعت و دقت و متعاقب موازین قانونی رسیدگی شود. بعد از اطلاع‌رسانی از جلسات دادگاه، مردم خواهند یافت که چه برنامه‌ای علیه جان مردم از سوی دشمنان طراحی شده بود که با هوشیاری و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی مختلف خنثی شد.

ستایشی ادامه داد: در این پرونده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و زمانی با گروهک تروریستی داعش در سوریه و مقطعی در عراق نیز همکاری داشته، با هدایت سرحلقه‌های این گروهک اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی شهرستان‌های آذربایجان غربی کرده است. همچنین اعضای این گروه با همکاری با سرشبکه‌های خارجی اقدام به ساخت جلیقه‌های انفجاری و تله‌های انفجاری که با تلفن همراه کنترل می‌شد، کرده بودند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تروریست‌ها می‌خواستند این بمب‌ها را در مراسم جاماندگان اربعین در تهران و نیز تجمعاتی مانند شروع مدارس منفجر کنند.

وی افزود: یکی از عوامل تروریست که قصد داشت برخی مواد منفجره را به تهران منتقل کند، در یکی از استان‌های همجوار تهران شناسایی شد و با نیابت قضایی اخذ شده از استان آذربایجان غربی و طی عملیاتی پیچیده، شناسایی شد که پیش از دستگیری قصد انجام عملیات انتحاری داشت اما به سرعت دستگیر شد. در این عملیات دو نفر از مدافعان امنیت مجروح شدند.

ستایشی تأکید کرد: ناامن‌سازی ایران و به خاک و خون کشیدن مردم که توسط سرویس‌های صهیونیستی و غربی طراحی شده و از سوی برخی مزدوران تکفیری در حال به ثمر نشستن بود، در لایه جنگ شناختی علیه مردم و نظام مقدس قابل تعریف است و اگر لطف الهی و مدد حضرت ولی‌عصر(عج) و تلاش حافظان امنیت و ضابطین قضایی نبود، اجرایی شدن آن صدمات جبران‌ناپذیری به اقتدار و ‌ حیثیت و امنیت کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: دشمن در دستیابی به اهداف پلید خود موفق نشد، اما هوشیاری مردم در شناخت بسترهای روانی و رسانه‌ای مرتبط را می‌طلبد، بسترهایی که در ابتدا در خصوص عملیات تروریستی تئوری‌سازی کردند و حالا ناکامی تروریست‌ها را توجیه‌سازی می‌کنند.

ستایشی در ادامه گفت: از سوی قوه قضاییه از تلاش‌ها و مرارت‌های جهادی و شبانه‌روزی سربازان گمنام حضرت صاحب‌الزمان(عج) و ضابطین مختلف دستگاه قضایی در کشف و خنثی‌سازی توطئه‌های پیچیده اخیر در سراسر کشور تقدیر به عمل می‌آورم. همچنین کشف و خنثی‌سازی و پیگیری‌های رخ داده در پروژه‌های ضدامنیتی با دستورات ارکان مختلف دستگاه قضایی از جمله دادسراها صورت گرفته که از همه همکاران خودم تشکر می‌کنم.

قدردانی از مواضع انقلابی رییس جمهور در سازمان ملل

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اتخاذ مواضع انقلابی و متین رییس جمهور در نیویورک و در صحن سازمان ملل متحد تقدیر می‌کنم و مواضع اتخاذی ایشان در اعتراض به اهانت به ساحت قرآن و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران، خدا قوت صمیمانه دارد.

تأکید سخنگوی قوه قضاییه بر اهمیت تحقق عدالت در جامعه

ستایشی همچنین با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس، تهنیت فرا رسیدن هفته وحدت به مناسبت سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و تبریک سالروز آغاز عصر ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) و به امید گسترش عدالت مهدوی در سایر جهان گفت: باید در تمرین شکل‌دهی جامعه آماده برای ظهور منجی، نقش و جایگاه عدالت، توسط همه اجزای جامعه به رسمیت شناخته شود. جامعه‌ای که همه اقشار آن از مردم تا مسئولین به دنبال تحقق و بسط عدالت باشند و ظلم‌ستیزی را وظیفه خود بدانند. در این مدینه فاضله ظلم، منکر اول و حق، امر معروف خواهد بود.

دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی تایید شد

وی تأکید کرد: تمام معارف دیگر حتی تشکیل حکومت اسلامی و تحقق دستورات الهی توسط حکومت همگی ذیل عنوان تحقق یا عدم تحقق عدالت تعریف شده است.

هشدار به همکاران رسانه‌‌های تروریستی

ستایشی در ادامه درباره همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان معاند از داخل کشور تأکید کرد: همکاری و ارایه اطلاعات و اخذ سفارش از رسانه‌های تروریستی به هیچ‌گونه قابل پذیرش نخواهد بود و فعالیت آنها از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مورد بررسی و پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی که با اهداف ضدامنیتی و مخرب به ترویج خشونت کور و حمایت از تجزیه‌طلبی و حمایت از تفرقه و سایر اهداف مغرضانه در قالب فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای مشغول هستند، از دایره رسیدگی و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و مرتبطین داخلی و خارجی آنها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

نجومی‌بگیران پتروشیمی امیرکبیر کجا هستند؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده نجومی‌بگیران پتروشیمی امیرکبیر و شرایط کنونی مدیران متخلف آن گفت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای تکالیف قانونی، وظایف خود را در خصوص پرونده امیرکبیر به خوبی انجام داده است و با نظر این سازمان اعمال ۲۵ نفر از مدیران این پتروشیمی واجد اعمال مجرمانه بوده که پرونده آنها برای بررسی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.

وی افزود: دادسرا تصمیم قانونی لازم را با توجه به تمامی زوایا و ابعاد پرونده اتخاذ خواهد کرد.

ستایشی ادامه داد: در حال حاضر برخی از مدیران این شرکت در پتروشیمی امیرکبیر حضور ندارند اما طی سنوات گذشته در شرکت‌های دیگر فعالیت می‌کنند و متأسفانه عمدتاً دارای پست سازمانی هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به یک سؤال درباره اعمال محدودیت‌های جدید در خصوص انتشار تصاویر و اخبار سید محمد خاتمی، اظهار بی‌اطلاعی کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی این وزارت را مرجع پاسخگویی به این موضوع معرفی کرد.

دادگاه متهمان پرونده آرمان علی‌وردی ۱۵ مهر برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: نخستین جلسه دادگاه شهید آرمان علی‌وردی ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

ستایشی گفت: این پرونده ۸ متهم دارد که اتهام آن‌ها مشارکت در قتل، محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

اقدامات قوه قضاییه درباره برخورد با مخلان امنیت روانی جامعه

مسعود ستایشی در بخش دیگری از این نشست درباره برخورد با افرادی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند، بیان کرد: در خصوص مقابله با برهم‌زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی از ناحیه دادستانی کل کشور و معاونت فضایی این دادستانی اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسراهای سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی و صریح با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تأکید شده و برخی از چهره‌های شناخته شده به مراجعه قضایی احضار و تذکر و اخطارهایی به آنها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه برخی از موضوعات نظیر بهداشت و درمان جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته شده تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کند که هر فردی که امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت را مخدوش می‌کند به قوه قضاییه اعلام کند و گزارش‌هایی به دادستانی در خصوص ارائه گزارش‌های کذب ارائه شده که در خصوص آنها کیفرخواست صادر شده است.

ستایشی گفت: لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌ها تهیه و به منظور انجام مراحل تقنینی به دولت ارسال شده و امیدواریم تحول ارزشمندی در راستای تأمین امنیت روانی جامعه داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرارگاهی نیز تشکیل شده که برنامه ویژه‌ای برای مخلان امنیت روانی و در راستای تأمین امنیت روانی جامعه ایجاد شده است.

آخرین وضعیت پرونده ۲ روزنامه‌نگار زندانی

ستایشی سپس درباره پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگار متهم به همکاری با دولت متخاصم آمریکا، خطاب به خبرنگار طرح‌کننده سؤال گفت: اینکه می‌گویید وکیل الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفته است که موکلان آن‌ها از اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا تبرئه شده‌اند، استنادی برای آن نیست و من ندیدم که تا کنون چنین چیزی از وکلای محترم نیلوفر حامدی و الهه محمدی مطرح شده باشد.

وی تأکید کرد: طبق آخرین اظهار نظری که از سوی وکلای این دو متهم منتشر شده مطلبی دال بر تبرئه شدن آنان از عنوان اتهامی همکاری با دولت آمریکا ذکر نشده است و بالعکس آمده بود که به این دو نفر عنوان اتهامی مورد بحث تفهیم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: پرونده در حال حاضر در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانون است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا