اصفهان

گروه‌های جهادی بدون چشم‌داشت در بحرانی‌ترین شرایط آماده خدمت هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی بنیاد آلاء، آئین تجلیل از جهادگران برگزیده استان اصفهان با عنوان «با هم بودن» با حضور جمعی از مسؤولان لشکری و استانی در حرم حضرت زینب بنت موسی‌بن‌جعفر(ع) اصفهان برگزار شد؛ در این آئین از ۷۰ جهادگر و گروه جهادی برگزیده استان اصفهان  تقدیر شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و دانشگاه در این آئین اظهار داشت: شبکه شدن گروه‌های جهادی یکی از ضرورت‌های امروز است، چرا که اگر به درستی به هم متصل نشویم، نمی‌توانیم از توان و نیروی‌ خود استفاده کنیم و موفقیت‌مان کمتر خواهد شد، بنابراین باید با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به نداشتن یک شبکه منسجم برای جلوگیری از تداخل فعالیت گروه‌های جهادی با یکیدیگر بیان داشت: ما امروز می‌بینیم که جایی کاری انجام نشده و جایی دیگر ازدحام امکانات داریم؛ مثلا در بحث فقر تنها اسم چند محله و کوچه معرفی می‌شود، در حالی که باید با استفاده از تمام ظرفیت و با مهندسی دقیق، کل عرصه پوشش داده شود.

مهدوی ارفع با تأکید بر اهمیت واگذاری امور به به مردم در اسلام، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برخی مسؤولان دلشان نمی‌آید اقتصاد را به دست خود مردم بدهند و حتی برخی نهادهای انقلابی به شدت مایل به عشق تصدی‌گری هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما می‌توانیم ۸۰ میلیون پشتیبان برای حل مشکلات جامعه داشته باشیم، اظهار کرد: باید کارهای خوب را به شراکت بگذاریم، ضمن اینکه هیچ ضرورتی بالاتر از شبکه شدن گروه‌های جهادی نیست.

باید به دنبال راهی برای کاهش فاصله طبقاتی در جامعه باشیم

در ادامه این مراسم، محمد رضا دیانی رئیس هیأت‌مدیره بنیاد آلاء گفت: امروزه اینکه ما صرفا خودمان کار جهادی انجام دهیم کافی نیست، بلکه باید با تبلیغ درست و هدفمند دیگران را نیز به انجام کارهای جهادی ترغیب کنیم. 

وی با تأکید بر این که بسیاری از افراد هستند که هم فرصت و هم امکانات دارند، بیان داشت: گروه‌های جهادی باید با تبلیغ درست و هدفمند و به دور از شاخص‌گذاری‌ها زمینه و انگیزه لازم را برای این افراد در کارهای جهادی فراهم کنند و به این امر اعتقاد داشته باشند.

دیانی اولویت‌بندی، توجه به الگوی‌های برتر و هم‌افزایی را از دیگر مباحث مهم و کاربردی در حوزه فعالیت گروه‌های جهادی عنوان کرد و بیان داشت: گروه‌های جهادی باید با تقویت هم‌افزایی و ارتباط و تعامل با یکدیگر در مسیر اثربخشی بهتر و بیشتر گام بردارند.

رئیس هیأت‌مدیره بنیاد آلاء توجه به کیفیت به جای کمیت را از دیگر مسائل مهم و کاربردی در این عرصه مطرح کرد و افزود: انجام کارهای جهادی به صورت شبکه‌ای و منسجم نیز از دیگر مسائل است که باید گروه‌های جهادی به آن توجه کنند.

گروه‌های جهادی بدون چشم‌داشت در بحرانی‌ترین شرایط آماده خدمت هستند

احمد مقیمی مسؤول گروه جهادی یا زهرا(ع) و از فعالان فرهنگی استان در این آئین با تاکید بر شبکه‌سازی گروه‌های جهادی گفت: زمانی که از شبکه‌سازی صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که یک سازمان و ارگانی تشکیل شود بلکه به این معنا است که گروه‌های جهادی از یک طریق مشخص یکدیگر را بشناسند با یکدیگر تعامل و همکاری و انتقال تجربه داشته باشند.

وی افزود: نکته دیگر این است خیران و نیکوکاران به ما اعتماد کنند و کارهای خیر خود را از طریق گروه‌های جهادی دنبال کنند؛ به ویژه در مناطقی که کمتر از آن شناخت دارند.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گروه‌های جهادی چه در گذشته چه در حال حاضر و چه در آینده با آغوش باز پذیرایی افراد خیران و علاقمندان به کارهای جهادی هستند و برای این موضوع هم هیچ حد و مرزی هم نبسته‌اند.

زینب شیاسی، مسؤول گروه جهادی سردار شهید سلیمانی نیز در این آئین با تاکید بر هم‌افزایی بین گروه‌های جهادی گفت: همه گروه‌های جهادی با انگیزه رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در حال فعالیت هستند و اگر بستری برای هم‌افزایی گروه‌های جهادی فراهم شود قطعا همدلی و هم‌افزایی و اثربخشی فعالیت‌های گروه‌های جهادی نیز بیشتر خواهد شد و شاهد فعالیت‌های بهتری در سطح جامعه از طرف گروه‌های جهادی خواهیم بود.

وی ضمن تاکید به توجه به گروه‌های جهادی فعال در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک‌تر و تمرکز گروه‌های جهادی بر فعالیت‌های محله‌محور افزود: عدم توجه و اعتماد مسؤولان ادارات مختلف به گروه‌های جهادی یکی دیگر از مشکلات و معضلات فعالیت گروه‌های جهادی است.

شیاسی در پایان با تاکید بر این که هویت گروه‌های جهادی باید به ایشان بازگردانده شود تصریح کرد: گروه‌های جهادی پیوسته و بدون چشم‌داشت در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط در حال تلاش و خدمت هستند.

به گزارش برگزیده های ایران، در این مراسم از تعدادی از مدافعان عرصه سلامت و جهادگران استان اصفهان تجلیل شد؛ همچنین جهادگران حاضر در این برنامه بیانیه این همایش را امضا کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا