خراسان رضوی

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی هوای مشهد را دارد/ از امانت دادن کپسول اکسیژن و ارائه خدمات درمانی تا حمایت‌های تغذیه‌ای از بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این روزها که مردم درگیر ویروس منحوس کرونا به‌خصوص در مشهد هستند؛ پیدا کردن تجهیزات و امکانات برای درمان بیماران مبتلا به کرونا دائم در پیچ‌وخم است، به‌طوری‌که بسیاری از وسایل، تجهیزات و دارویی که برای درمان این بیماری از سوی پزشکان تجویز می‌شود آن‌قدر کمیاب است یا اگر هم به‌صورت خاص پیدا شود باید هزینه  زیادی برای آن پرداخت کرد.

در اوایل شیوع ویروس در ایران و توصیه پزشکان مبنی بر الزام استفاده از ماسک، این کالا به دلیل افزایش تقاضاهای مردم نه‌تنها قیمتش چندین برابر شد، بلکه به‌سختی در دسترس بود، ماسکی که قرار بود مانع از ابتلای افراد به ویروس کرونا شود به دلیل کمبود و افزایش ناگهانی قیمت آن بیشتر از اینکه بخواهد از ورود ویروس به بدن جلوگیری کند باعث پنهان شدن چهره‌های بشاش و خنده‌های مردم شد. اما شرایط به وجود آمده خیلی طول نکشید و به برکت اقدام به‌موقع و تلاش شبانه‌روزی گروه‌های جهادی همراه با سپاه و ارتش نیاز مردم در این حوزه تأمین شد.

این روزها و با آغاز پیک پنجم نیاز بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به دلیل درگیر شدن ریه‌ها به اکسیژن است و به دلیل حجم تقاضا شاهد کمبود شدید و افزایش قیمت کپسول اکسیژن هستیم و برخی از مبتلایان نیز به دلیل وضعیت مالی امکان تأمین آن را ندارند.

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی که متشکل از بسیج اساتید و بسیج جامعه پزشکی است در راستای رسالت و وظیفه‌ای که برای خود تعریف کرده است این بار در حوزه خدمت و کمک به بیماران کرونایی کمر همت بسته و پا در این عرصه گذاشته است تا از این طریق بتواند با تأمین کپسول اکسیژن، ارائه خدمات درمانی و حمایت‌های تغذیه‌ای برای بیماران کرونایی قدمی بردارد تا آنان فارغ از هرگونه دغدغه‌ای تنها رنج بیماری را تحمل کنند.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با اشاره به تهیه بیش از ۱۵۰ کپسول اکسیژن برای در اختیار گذاشتن بیماران کرونایی نیازمند، گفت: این کپسول‌ها با تجهیزات کامل تنها در قبال دریافت کارت ملی از خانواده بیمار نیازمند به‌صورت امانت تا زمان بهبود فرد بیمار تحویل داده می‌شود.

یحیی میرزایی بابیان اینکه ۸۰ نفر به‌صورت داوطلبانه و جهادی، خادمی بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان را می‌کنند، افزود: در پیک پنجم کرونا، فعالیت این گروه جهادی از یک ماه قبل با تمرکز بر بیماران کرونایی آغاز شده است، به‌طوری‌که تهیه کپسول اکسیژن و ارسال برای بیماران نیازمند در حاشیه شهر یکی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور ۱۰ پزشک در این گروه جهادی، علاوه بر مشاوره پزشکی آنلاین، خدمات پرستاری برای تزریق داروهای تجویزشده نیز در دستور کار قرار دارد.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی اظهار کرد: همچنین حمایت‌های تغذیه‌ای زیر نظر متخصصان طب سنتی، نظیر تأمین مواد غذایی تقویت‌کننده شامل عسل و آبمیوه نیز انجام می‌شود، به‌طوری‌که روزانه حدود ۵۰۰ پرس سوپ طبخ و بین بیماران توزیع می‌شود.

وی با دعوت از همه خیرین برای مشارکت و کمک در تأمین تجهیزات و ملزومات موردنیاز تا بتوان یک‌نفس بیشتر به هم شهری‌های خود هدیه داد، ابراز کرد: بیماران نیازمندانی که بنا به توصیه پزشک نیاز به دستگاه اکسیژن‌دارند، شناسایی می‌شوند و کپسول اکسیژن به همراه تجهیزات آن به‌صورت امانت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

میرزایی با اذعان به اینکه کپسول‌های اکسیژن در ۲ ظرفیت ۱۰ و ۴۰ لیتری است که با مشارکت خیرین و گروه جهادی شهید ابراهیم هادی تهیه‌شده است، بیان کرد: سپاه ناحیه میثم نیز فضایی را برای نگهداری تجهیزات و امکانات در اختیار ما قرار داده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم در سایه مشارکت و همراهی خیرین خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی نیازمند و ساکنین حاشیه شهر سرعت بگیرد و با اقداماتی که از سوی سایر ارگان‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی صورت می‌پذیرد شاهد کاهش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان ناشی از کرونا باشیم.

انتهای پیام/۷۰۰۷۴/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا