چهارمحال و بختیاری

گروه سرود نوای مهر چهارمحال و بختیاری به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پیوست

گروه سرود نوای مهر چهارمحال و بختیاری به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پیوست

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، شهرام فرجی افزود: گروه سرود نوای مهر شهرستان لردگان به مربیگری امید بابامیر و سرپرستی رستم بابامیر پس از شرکت در جشنواره منطقه‌ای سرود فجر در اصفهان و پس از اعلام نظر داوران این جشنواره توانست جواز حضور در مهم‌ترین رویداد موسیقی کشور را به دست آورد.

وی با بیان اینکه در بخش ظرفیت ویژه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر علاوه بر گروه سرود نوای مهر لردگان، ۹ گروه دیگر از مناطق مختلف کشور نیز پذیرفته شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس برنامه اعلامی دبیرخانه این جشنواره، گروه‌های سرود حاضر در این بخش از ۲۳ بهمن اجراهای‌ عمومی خود را کوشک هنر تهران آغاز می‌کنند و گروه نوای مهر لردگان به عنوان آخرین‌ گروه، ۲۷ بهمن اجرا دارد.

فرجی گفت: گروهی که بتواند در اجرای عمومی، بیشترین رأی مردمی را به خود اختصاص دهد، تندیس جشنواره سی‌و نهم‌موسیقی فجر را دریافت می‌کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: گروه سرود نوای مهر با اثری به نام «زادگاه شیرون» در جشنواره منطقه‌ای سرود فجر که اواخر دی با حضور ۲۱ گروه از استان‌های مختلف در اصفهان برگزار شد، شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه این اثر سروده محمدرضا داوری و استاد مرید محمدی است و آهنگسازی و تنظیم آن را مهدی نظری برعهده دارد، تصریح کرد: گروه ۲۰ نفره نوای مهر، اثر زادگاه شیرون را به یاد سرداران و بزرگان وطن اجرا کرده است.

فرجی یادآور شد: پیش از این هم‌گروه سرود آوای باران شهرکرد به مربیگری مرتضی کیانی و سرپرستی زهرا شفیعی و با ارائه اثری با نام «مهد سرداران جنگ» و گروه کُر نوای مهر از شهرکرد به مربیگری مهران طهماسبی و سرپرستی عباس بهادرو با ارائه اثری با عنوان «زادگاه شیرون» توانستند با پشت سر گذاشتن رقبا به مرحله راهبری و پایانی جشنواره سرود فجر راه یابند.

گفتنی است، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فجر به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود و جایزه ترانه، ‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا