اخبار روز

گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در ورزشگاه تختی تهران/ آماده‌سازی برای میزبانی از اواخر سال

گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در ورزشگاه تختی تهران/ آماده‌سازی برای میزبانی از اواخر سال

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، مسئله چمن ورزشگاه‌های کشورمان در سال ۱۴۰۲ به یکی از معضلات اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. کیفیت چمن ورزشگاه آزادی که مهمترین استادیوم کشور در دهه‌های اخیر به‌شمار می‌رود، دست تیم‌های تهرانی را در پوست گردو گذاشت و زمینه را برای انتقاد فراهم کرد.

در شرایطی که خبرهایی مبنی بر میزبانی استقلال و پرسپولیس در استان‌های خارج از پایتخت به گوش می‌رسد، ظاهراً یکی از ورزشگاه‌های قدیمی تهران که از یادها رفته بود، در حال آماده شدن است.

ورزشگاه تختی آخرین بار میزبان بازی‌های خانگی تیم نفت تهران بود، تیمی که سال ۱۳۹۷ به لیگ دسته‌اول سقوط کرد و پس از دو هفته غیبت در این رقابت‌ها منحل شد. در پنج سالی که نفت تهران از بین رفته است، ورزشگاه تختی به‌خاطر عدم مدیریت مناسب و انجام کارهای غیراصولی در آن بدون استفاده مانده است.

پاسخ به یک پرسش مهم؛ آیا آب دریاچه چیتگر به آزادی منتقل شده است؟

در سال‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر میزبانی ورزشگاه تختی از دیدارهای لیگ برتر و لیگ یک به گوش می‌رسید که در نطفه خفه می‌شد و به سرانجام نمی‌رسید تا اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان تهران آستین‌ها را بالا زد.

سازمان لیگ فوتبال ایران , لیگ برتر فوتبال ,

اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران در گام اول برای ترمیم چمن و حل مشکلات این استادیوم اقداماتی آغاز کرد اما با مشکل آب روبه‌رو شد. به‌خاطر چاه‌های عمیقی که خارج از استادیوم تختی حفر شده است، در ورزشگاه با چاه‌های خشکی مواجه شدند و به همین خاطر، اقدام به کف‌شکنی چاه‌ها کردند، ایجاد مخزن ۳۲۰هزارلیتری بُتنی و آبیاری مستطیل سبز با آن، تدبیر بعدی بود، کنار این موضوع سیستم آبیاری از حالت دستی و سنتی به جدیدترین و به‌روزترین امکانات تبدیل شد.

بارش باران در ورزشگاه تختی همیشه مشکلاتی چون جمع شدن آب و کاهش کیفیت زمین را به‌دنبال داشت، اما اکنون سیستم زهکشی زمین نیز ترمیم شده است. مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان تهران سال گذشته تصمیم گرفتند که عملیات کشت زمین را در اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ استارت بزنند که با توجه به گرمای هوا، رسیدن چمن به شرایط ایده‌آل زمان بیشتری را می‌طلبد.

با توجه به تأخیرهای متعدد در برگزاری مسابقات لیگ برتر و همزمانی احتمالی نیم‌فصل رقابت‌ها با اسفند ۱۴۰۲، می‌توان گفت که تیم‌های تهرانی می‌توانند از ماه آخر سال در ورزشگاه تختی به میدان بروند. کارهای لازم برای اصلاح نور، رختکن‌ها، اسکوربورد، سیستم صوتی و سرویس‌های بهداشتی ورزشگاه تختی نیز یا انجام شده یا در حال انجام است.

در این مسیر علاوه بر اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران؛ معاون اجرایی رئیس جمهور و سازمان برنامه بودجه نیز پای کار آمدند تا با اقداماتی که انجام می‌شود ورزشگاه تختی آماده میزبانی مطلوب از تیم‌های تهرانی شود. گفته می‌شود قرار است همزمان با این اتفاق چمن ورزشگاه آزادی نیز زیر کشت برود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا