اخبار روز

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از آخرین وضعیت مرز شلمچه؛ تردد آرام و روان زائران اربعین + فیلم

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از آخرین وضعیت مرز شلمچه؛ تردد آرام و روان زائران اربعین + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مرز شلمچه،  این روزها مسیرهای منتهی به کربلا همچون آهنربایی مغناطیسی همه انسان‌ها را مبهوت خود کرده، عاشقان حسین (ع) آن‌چنان دست از زندگی روزمره شسته‌اند و پیاده رهسپار مسیری شده‌اند که هنوز صدای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» از جای‌جای آن شنیده می‌شود، انگار می‌خواهند بعد از قرن‌ها لبیک‌گویند ندای یا حسین (ع) را.

مرز شلمچه این روزها  مُزین به قدوم هزاران عاشقی است که برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از «ما» و «من» گذشته و خود را برای سفر عشق مهیا کرده‌اند تا حضوری عیان در زیارت  آقایشان داشته باشند.

هروله‌کنان به سوی کوی عشق/ هر لحظه بر تعداد زائران در مرز چذابه افزوده می‌شود + فیلم

اکنون تردد زائران در آرامش، امنیت کامل و بدون کوچک‌ترین مشکل و معطلی در حال انجام است و زا‌ئران در کسری از زمان از گیت‌ها عبور می‌کنند ‌تا پس از ورود به مرز عراق، پیاده‌روی اربعین را آغاز کنند.

همچنین با توجه به شدت گرما در استان خوزستان، اکثر زائران ترجیح می‌دهند. با عبور شبانه از مرز شلمچه، در هوای خنک شب حرکت کنند و خود را به عتبات عالیات برسانند.

 تردد در مرز شلمچه به سهولت در حال انجام است و به گفته علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان  از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه مورخ ۷ شهریور ۶۰۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۱۰ هزار از چذابه عازم عتبات عالیات شدند.

 این بازه زمانی در مجموع ۸۱۰ هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه عازم سفر اربعین شدند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر اتباع خارجی هستند.به گفته وی، تاکنون ۱۴۵ هزار نفر از زائران نیز از طریق مرزهای شلمچه و چذابه وارد کشور شده‌اند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای امروز پایانه مرزی شلمچه مشاهده می‌کنید.

.

/۷۳۵/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا