اخبار روز

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا/ روایتی از حال خوش زائران در مشایه + فیلم

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا/ روایتی از حال خوش زائران در مشایه + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از استان تهران، پیاده‌روی اربعین گردهمایی مذهبی است که هرساله بر تعداد شرکت‌کنندگان آن افزوده می‌شود و بزرگترین زیارت سالانه در جهان به شمار می‌رود و حالا یک روز مانده تا اربعین حسینی همچنان خیل عظیم جمعیت زائران اربعین پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند تا شب اربعین به زیارت ارباب مشرف شوند.

عزاداری برای امام حسین (ع) و شهدای کربلا، آیینی متعلق به امروز و دیروز نیست و ریشه‌ای عمیق در تاریخ اسلام و این سرزمین دارد اما برگزاری این مراسم در چند سال اخیر تبدیل به آیین باشکوه دینی و سیاسی برای مسلمانان شده و عاشقان اباعبدالله (ع) با هر دین و مذهبی از نقاط مختلف جهان پای پیاده در کنار هم در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

زیارت اربعین تیری است به سوی دشمن که نمی‌تواند این حماسه بی‌نظیر را ببیند

روایت خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران از حال هوای مشایه و پیاده‌روی زائران اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در این مراسم بیشتر از سال‌های گذشته و پرشورتر قدم در این مسیر گذاشته و همچنان پیاده‌روی در مسیر ادامه دارد.

زائری که برای نخستین بار گام در مسیر پیاده‌روی کربلا گذاشته گفت: بارها با کاروان‌ها برای زیارت به کربلای معلی رفتیم اما طی این مسیر با پای پیاده توفیقی بود که برای نخستین بار نصیبم شد.

زائر دیگری در مشایه از زیبایی‌های مسیر کربلا می‌گوید که در این مسیر خود را به ارتش میلیونی امام زمان (عج) می‌رسانیم تا پیام عاشورا را به جهان مخابره کنیم.

اجتماع شیعیان در مراسم اربعین حسینی امسال بسیار باشکوه‌تر از گذشته درحال برگزاری است و خبرنگار برگزیده های ایران روایت این دلدادگی را به تصور کشیده است.

.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا