هرمزگان

گزارش سفر استاندار هرمزگان به بستک و بندرلنگه/ تأکید بر توسعه همه‌جانبه و متوازن+عکس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، مهدی دوستی امروز جمعه ۳۰ مهرماه راهی بستک در غرب استان هرمزگان شد. این دومین سفر شهرستانی استاندار جدید هرمزگان است که در غرب هرمزگان مورد استقبال احمد جباری نماینده مردم این منطقه و دیگر مسؤولان قرار گرفت.

حضور مهدی دوستی در مزار شهدای گمنام بستک

حضور در نشست شورای اداری بستک

نشست شورای اداری شهرستان بستک با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم غرب هرمزگان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، امام جمعه شهرستان بستک، خطیب جمعه شهر بستک و سرپرست فرمانداری بستک برگزار شد.

مدیران دستگاه های اجرایی، نخبگان، معتمدان و  شوراهای اسلامی نیز در این نشست حضور یافتند.

امام جمعه بستک در شورای اداری: دولت به رونق شهرک صنعتی بستک کمک کند

حجت‌الاسلام قائدی در نشست شورای اداری بستک که با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: رشد و توسعه همواره با وحدت حاصل می شود و از تمام ائمه جمعه، شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نماینده مردم غرب استان میخواهم که با تمام توان از استاندار جدید حمایت کنند.

وی افزود: مردم بستک مشارکت فعالانه ای در مناسبت های ملی، مذهبی دارند و همیشه همراه نظام و انقلاب بوده اند و یکی از مهمترین خصیصه های مردم شهرستان بستک، سطح بالای سواد  مردم این منطقه است؛ آمار باسوادی مردم بستک به نسبت جمعیت از مرکز استان نیز بیشتر است.

امام جمعه بستک در بیان چند خواسته از استاندار جدید هرمزگان اظهار کرد: راه اندازی اداره مستقل تعزیرات حکومتی در شهرستان، تکمیل مصلی نماز جمعه، کمبود نیروی انسانی در ادارات و دستگاه های اجرایی، احداث سالن ۵۰۰ نفری در شهرستان و ضرورت رفع موانع برای فعالیت واحدهای تولیدی  در شهرک صنعتی از جمله موضوعات مورد نظر است که به تدبیر استاندار نیاز دارد.

جباری: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در غرب استان ضروری است

نماینده مردم غرب هرمزگان در اظهاراتی در نشست شورای اداری بستک که استاندار هرمزگان نیز در آن حضور داشت، عنوان داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که دشمن سعی داشت این کار بزرگ را کم رنگ کند و کوچک جلوه دهد، نمونه بارز تلاش های موثر و ارزنده مهندس دوستی در ایجاد خودکفایی برای کشورمان در زمینه سوخت است. استاندار هرمزگان شناخت خوب و کافی نسبت به موضوعات مختلف استان دارد.

وی با بیان این که شتاب توسعه استان و شهرستان بستک پس از گذشت بیش از چهاردهه از انقلاب اسلامی در همسنجی با وضعیت توسعه در استان ها و شهرستان های همجوار بسیار فاصله دارد، خاطرنشان کرد: در دولت قبلی ترک فعل های فراوانی وجود داشت که در حال حاضر پرونده چند وزیر دولت قبل را به دستگاه قضایی برده ایم. همچنین گره زدن همه مشکلات کشور به FATF، از جمله واردات واکسن که با جان و سلامت مردم ارتباط دارد، یک گناه بزرگ و نابخشودنی بود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا به عنوان پروژه استراتژیک برای شهرستان بستک، عنوان کرد: اگر تا تابستان سال بعد حداقل فاز اول این پروژه به میزان ۴هزار مترمکعب وارد مدار نشود، با تنش جدی آبی مواجه خواهیم شد. همچنین تکمیل ۴ کیلومتر از مسیر باقی مانده جاده ارتباطی خور جناح به عنوان زیر ساخت مهم ارتباطی و به عنوان یک پروژه ملی، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در غرب استان و راه اندازی واحد کربنات سدیم در شهرستان بستک از جمله انتظارات مردم غرب هرمزگان و منطقه بستک است.

طرح پیشنهادات و درخواست های اعضای شورای اسلامی شهر بستک و جناح در حضور استاندار هرمزگان

استاندار هرمزگان: پهنه‌های سرمایه‌گذاری براساس مزیت‌های هر منطقه ایجاد خواهد شد

مهندس مهدی دوستی در نشست شورای اداری شهرستان بستک با بیان اینکه من برای شنیدن حرف شما آمده ام تا بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت بیشتر این شهرستان گام برداریم، به شکل گیری ظرفیت‌های تولید گوشت سفید در شهرستان بستک اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی صنایع غذایی مرتبط برای ایجاد ارزش افزوده در زمینه گوشت سفید در شهرستان بستک، لازم است و تنها نباید به تولید اولیه بسنده کرد، بلکه باید زنجیره های تولیدرا توسعه داد.

وی، توسعه معدنی را پتانسیل مناسب استان هرمزگان دانست و ادامه داد: همچنین ظرفیت خیلی خوبی در زمینه معادن گچ در شهرستان بستک وجود دارد که باید تولید حداکثری در این معادن انجام شود و دولت نیز وظیفه تسهیل گری و تسریع در فرآیند صادرات این محصولات را برعهده دارد که تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات بیشتر فراهم شود.

استاندار هرمزگان، نخیلات خرما و همچنین عبور خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک از شهرستان بستک را دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بستک دانست و افزود: اگر طرح مناسب در این زمینه‌ها ارائه شود، حتما حمایت لازم را از آن خواهیم داشت.

دوستی با تاکید بر اینکه از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: تکریم سرمایه‌گذاران بسیار مهم و در اولویت است و همچنین باید زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شود. در این راستا، براساس مزیت‌های هر منطقه، پهنه های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان تعیین و مجوزهای لازم برای فعالیت در آن صادر می‌شود که در شهرستان بستک هم براساس ظرفیت تولید گوشت سفید و ظرفیت‌های معدن، این پهنه های سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

وی همچنین، پروژه‌های راه خور و انتقال آب از دریا و راه‌اندازی آب شیرین کن را از طرح‌های بسیار مهم برای شهرستان بستک دانست و تاکید کرد: حتما پیگیری لازم برای تکمیل این طرح‌ها صورت می‌گیرد تا آماده بهره برداری شوند.

حضور استاندار هرمزگان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر بستک

گفت‌وگو با مردم بستک در حاشیه نماز جمعه

در حاشیه برگزاری نماز جمعه بستک، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ضمن دیدار و گفت و گو با نمازگزاران، درخواست های آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید استاندار هرمزگان از جاده ارتباطی خور – جناح

استاندار هرمزگان با همراهی نماینده غرب استان،  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار بستک از جاده ارتباطی خور جناح بازدید کرد. این جاده ارتباطی، مسیر دسترسی ۱۳۰ کیلومتری شهرستان بستک به بندرلنگه را به ۴۵کیلومتر کاهش خواهد داد.

بازدید استاندار هرمزگان از مجتمع اداری و خدماتی شهر جناح

ورود استاندار هرمزگان به بندرلنگه

 استاندار هرمزگان به همراه جباری نماینده مردم غرب هرمزگان پس از بازدید از چند پروژه در شهرستان بستک، وارد بندرلنگه شدند.

دوستی بدو ورود خود به شهرستان بندرلنگه در بخش شیبکوه مورد استقبال شیبانی فرماندار و جمعی از مسئولان و معتمدین شهرستان بندرلنگه قرار گرفت.

بازدید استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب هرمزگان از بلوار ساحلی بندرلنگه به بندرکنگ

 دوستی استاندار هرمزگان به همراه  شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه و جباری نماینده مردم غرب هرمزگان از بلوار ساحلی در دست احداث بندرلنگه به بندرکنگ بازدید کرد.

بازدید استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب هرمزگان از پل آبنمای چارک

استاندار هرمزگان به همراه معاونین و هیات همراه، شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه و جباری نماینده مردم غرب هرمزگان هم اکنون از پل در دست احداث آبنمای بندرچارک در بخش شیبکوه بازدید کردند.

حضور استاندار هرمزگان در شهر بندرلنگه و بر مزار شهدای دفاع مقدس

بازدید استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب هرمزگان از اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه

بازدید استاندار هرمزگان از روند وارد و صادرات و وضعیت بندر تجاری لنگه

حضور استاندار هرمزگان در مسجد جامع بندرلنگه و اقامه نماز جماعت

مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان بندرلنگه با حضور در مسجد جامع این بندر نماز را به امامت حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه این شهرستان اقامه کردند.

برگزاری نشست شورای اداری بندرلنگه به ریاست مهدی دوستی

نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان و معتمدان با حضور دوستی استاندار هرمزگان، نماینده مردم غرب هرمزگان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد. 

استاندار هرمزگان: عهد می‌بندم که مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکنم بلکه مشکلات را با کمک هم رفع کنیم

مهدی دوستی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه سفر به مناطق مختلف هرمزگان با هدف ایجاد اشراف در زمینه تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف است، افزود: امروز نُهمین روز حضورم در استان به عنوان استاندار است و نیاز است که از طریق حضور میدانی و دیدار با مردم و نخبگان، اطلاعات هر چه بهتر و بیشتری کسب کنم.

وی افزود: هرمزگان به رغم قرارگیری در کنار دریا اما از مواهب آن بهره‌ کافی ندارد.

استاندار هرمزگان بر ضرورت بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از ظرفیت دریا، صید و صیادی و تجارت، گفت: مجاز و غیرمجاز ساختن هر فرآیندی جز سبب ایجاد رانت ثمری نخواهد داشت و ما بدنبال ایجاد گشایش‌هایی در این زمینه هستیم.

دوستی، حرکت در مسیر اقتصاد دریامحور را مهم‌ترین بستر برای رونق استان و رشد زندگی مردم توام با عدالت برشمرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ۸۲ مشکل مطرح شده از سوی مردم را در این سفر نوشتم و اینها بسیار شبیه هم هستند و ما می‌توانیم با یک همگرایی، این مشکلات را رفع کنیم.

دوستی گفت: خودم اهل اهوازم و دردها و مشکلات و محرومیت و محدودیت‌ها در کنار دریا را میشناسم و می‌دانم بسیاری افرادی که روزی دست بخشندگی داشته‌اند اکنون گرفتار و محتاج هستند و من با شما عهد می‌بندم که باری برمشکلات شما نیافزایم بلکه با یاری هم مشکلات را از سر راه برداریم‌.

گزارش: مهدی خسروی 

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا