علمی و فناوری

گزارش ناسا در خصوص یوفوها منتشر شد!

گزارش ناسا در خصوص یوفوها منتشر شد!

ناسا گزارشی درباره پدیده‌های ناشناخته غیرعادی (UAP) یا همان شیء ناشناس پرنده (UFO) منتشر کرده است که در آن می‌گوید اگرچه نمی‌توان این پدیده‌ها را به‌طور کامل توضیح داد، اما فکر نمی‌کند که از سیاره دیگری آمده باشند.

UAPها ظاهراً وجود دارند و می‌توانند تهدیدی برای کشورهای مختلف باشند، اما طبق گفته ناسا نباید دنبال منشأ آن‌ها در خارج از زمین باشیم.

ناسا سال گذشته میلادی یک پنل مستقل از کارشناسان برای ارزیابی چگونگی شناسایی و جمع‌آوری داده‌ها درباره UAPها تشکیل داد. این تیم از کارشناسان درباره یافته‌های خود یک گزارش تهیه کردند که ناسا حالا آن را منتشر کرده است.

خبری از بازدید زمین توسط موجودات بیگانه نیست

این گزارش شامل روش‌های جدیدی برای مطالعه UAPها می‌شود و البته می‌گوید که مدرکی مبنی بر اینکه بیگانگان از زمین بازدید کرده‌اند، وجود ندارد. این درحالی است که مدت‌هاست علاقه‌مندان به پدیده‌های ناشناخته منتظر ارائه مدرکی از سفینه‌های بیگانگان و اجساد آن‌ها هستند. البته چند روز پیش دو جسد منتسب به بیگانگان در کنگره مکزیک به نمایش گذاشته شدند که ابهامات زیادی پیرامون آن‌ها وجود دارد.

علاوه‌براین موارد، پنتاگون در سال‌های اخیر ویدیوهایی از اشیا پرنده ناشناس منتشر کرده است که در هوا مانور می‌دهند یا درون آب ناپدید می‌شوند. ظاهراً تولید چنین وسایلی با فناوری‌های انسانی ممکن نیست. همین ویدیوها باعث شد توجه بیشتری به سمت UFOها یا UAPها جلب شود.

گزارش ناسا در خصوص یوفوها منتشر شد!

دیوید اسپرگل

اما انتشار این ویدیوها هم ظاهراً دلیلی برای ورود فرازمینی‌ها به سیاره ما نیست. به گفته «دیوید اسپرگل»، مدیر تیم مستقل بررسی UAPها، این پدیده‌ها معمولاً هواپیما، بالن، پهپاد، پدیده‌های آب‌وهوایی یا ابزارهای مختلف هستند. برای مثال بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا ابتدا به اشتباه UFO درنظر گرفته شد.

اسپرگل درباره اجساد منتسب به بیگانگان در مکزیک هم صحبت کرد و گفت برخورد با آن‌ها نداشته است. او گفته که اگر جای دولت مکزیک بود و با پدیده‌ای ناشناخته روبه‌رو می‌شد، بخشی از آن را در اختیار دانشمندان سراسر جهان قرار می‌داد تا روی آن مطالعه کنند.

البته باید گفت که چنین موضوعی به‌معنای عدم وجود بیگانگان نیست، بلکه تا جایی که می‌دانیم این موجودات هنوز از زمین بازدید نکرده‌اند. «بیل نلسون»، رئیس ناسا، در جلسه مربوط به انتشار این گزارش درباره حیات فرازمینی گفت: «اگر از من بپرسید: آیا معتقدم که در جهانی به این بزرگی که درک بزرگی‌اش برای من دشوار است، حیاتی وجود دارد؟ جواب شخصی من، بله است. اما برای اینکه چنین حیات بیگانه‌ای از زمین بازدید کند، باید یک تمدن بسیار پیشرفته باشد. فاصله ما سال نوری، صدها سال نوری و میلیاردها سال نوری است.»

گزارش ناسا در خصوص یوفوها منتشر شد!

بیل نلسون

گزارش اخیر ناسا شامل یک نقشه راه برای استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های علمی برای بررسی علت وقوع UAPها می‌شود. این تیم پیشنهاد داده است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ابزارهای ناسا مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب استفاده شود.

به گفته «نیکولا فاکس»، مدیر اداره علوم ناسا، این سازمان می‌تواند از هوش مصنوعی برای پیداکردن الگوها در داده‌های پیچیده استفاده کند و با هوش مصنوعی، این کار سریع‌تر از نیروی انسانی انجام می‌شود.

ناسا می‌خواهد دلایل وجود UPAها را متوجه شود و برای این کار به‌دنبال روش‌های مختلف است. یکی از روش‌های مدنظر اسپرگل، توسعه یک اپلیکیشن است تا کاربران با استفاده از آن بتوانند در صورت مشاهده چنین پدیده‌هایی، آن‌ها را گزارش کنند.

درنهایت تیم کارشناسان معتقد است که برای پی بردن به منشأ UPAها، ناسا باید داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند و همچنین یک نقشه علمی مشخص و ویژه داشته باشد.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا