سیاسی

گزارش کمیسیون اجتماعی: باید اثرگذاری تعارض منافع را برای عدم بروز مفاسد حذف کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ آبان) در جلسه علنی مجلس و در قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع اظهار داشت: امروزه هر کشور مدعی مبارزه با فساد در تلاش است که با هدف جلوگیری از اتلاف منابع، افزایش اعتماد عمومی به نظام سیاسی و ارتقاء سلامت و کارآمدی نظام اداری از تأثیر سوء منافع شخصی بر نحوه انجام وظایف و اختیارات حرفه‌ای و قانونی پیشگیری کرده و موجبات رشد و توسعه کشور را با دقت و سرعت بیشتری فراهم کند.

وی افزود: بایستی با شناسایی دقیق تعارض منافع به عنوان زمینه اصلی بروز انواع مفاسد حوزه اثرگذاری و مصادیق اثرگذاری آن قوانین جامع و یکپارچه‌ای را جهت مدیریت موقعیت‌های به وجود آمده به تصویب و اجرا برسانیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌در کشور ما به منظور تحقق آرمان‌ها و اهداف مندرج در قانون اساسی و دین مبین اسلام، مبارزه با فساد و شناخت مسأله تعارض منافع مصادیق و راهکارهای مدیریت بهینه آن ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

انصاری گفت: تعارض منافع به شرایطی گفته می‌شود که یک شخص بر سر دو راهی منافع اجتماعی و مأموریت‌های سازمانی و از سوی دیگر منافع شخصی خانوادگی، حزبی و … قرار می‌گیرد و تأمین یکی از منافع منجر به عدم تأمین منافع دیگری می‌گردد.

ادامه دارد…


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا