اجتماعی

گفت‌وگو با پاکبانان در کربلا: کاری که ما می‌کنیم خدمت کوچکی به زوار الحسین(ع) است

گفت‌وگو با پاکبانان در کربلا: کاری که ما می‌کنیم خدمت کوچکی به زوار الحسین(ع) است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برگزیده های ایران به کربلا، مراسم پیاده‌روی اربعین سال ۱۴۰۲ پرشکوه‌تر از همیشه درحال برگزاری است و همکاری‌های بین دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران در جهت خدمتگزاری هرچه بیشتر به زائران امام حسین (ع) انجام می‌گیرد.

یکی از محورهای همکاری، خدمات رفت و روب و پاکسازی مسیر است. پاکسازی انواع زباله تر و خشک در مسیر پیاده‌روی اربعین کار زیادی را می‌طلبد و مسیر هر لحظه نیاز به نظافت دارد.

شب گذشته این مسئولیت در نجف اشرف به عهده پاکبانان مناطق مختلف شهرداری تهران بود و خیابان‌‌های امام صادق شرقی و غربی، زین‌العابدین شرقی و غربی، توسی، محیط، حمامی، مرقد صافی صفا (مقام امیرالمومنین) و خباطه از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح توسط پاکبانان شریف تهرانی نظافت شد.

نیروهای شهرداری تهران در کدام مناطق مرزی ایران و عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند؟ + اینفوگرافیک

وجه مشترکی که در گفت‌وگوی با این عزیزان وجود داشت، این بود که “کار زیاد است اما عشق اباعبدلله الحسین باعث شده تا خستگی‌ناپذیر باشیم.”

یکی از پاکبانان که از شهرداری منطقه ۱۷ تهران آمده است، می‌گوید: کار بسیار زیاد و چندین برابر رفت و روب تهران است، گاهی مجبور می‌شویم در طول ۸ ساعت کار هزاران بار خم شویم اما عشق به حسین(ع) کار را تسهیل می‌کند و باعث شده تا خستگی را حس نکنیم.

پاکبان دیگری از منطقه ۱۲ معتقد است که  حجم کار حتی از مناطق مرکز شهر تهران که گاها باید تا ۳ مرتبه در روز رفت و روب شوند نیز بیشتر است اما کار در جوار حرم امیرالمونین (ع) و عشق به حسینی خستگی نمی‌شناسد.

دیگری می‌گوید: کاری که ما می‌کنیم خدمت کوچکی به زوار الحسین(ع) است، اگر بیشتر از این هم ممکن باشد، دریغ نمی‌کنیم. همان که زائران ما را در دعایشان فراموش نکنند، برای ما کافی است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا