لرستان

گلایه قهرمان ملی جودو از عدم حمایت متولیان ورزشی/ احسان بهرامیان: سرمایه‌ای برای کار و ازدواج ندارم

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان- نسرین صفربیرانوند، احسان بهرامیان که ۳۰ سال سن دارد و از کودکی ورزش را دنبال کرده است، فوق لیساتس تربیت بدنی گرایش رفتار- حرکتی است، او با ورود به رشته جودو یعنی در نونهالی قهرمان کشور را از آن خود کرده و به عنوان استعدادهای برتر شناسایی می‌شود.

این قهرمان ورزشی در خصوص وضعیت رشته ورزشی جودو لرستان می‌گوید: با توجه به اینکه رییس هیات جودوخود از جنس ورزش است جودوی استان را به سمت تخصصی بودن پیش برده و به جرات می‌توان گفت با توجه به پتانسیلی که وجود دارد استان به عنوان قطب جودو کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بهرامیان معتقد است: متاسفانه اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش نه تنها حمایتی از ورزشکاران نداشته بلکه با قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف هم آشنایی ندارد، او که بیش از دو دهه در رشته جودو فعالیت دارد برای اشتغال به اداره ورزش و جوانان مراجعه می‌کند اما جوابی دریافت نمی‌کند.

او می‌گوید: تاکنون ریالی از ورزش و جوانان دریافت نکرده، این در حالی است که یک ورزشکار تمام وقت و زندگی خود را صرف فعالیت و تمرین می کند و برای امرار معاش نیاز به حمایت دارد.

 

دو دهه فعالیت در جودو

این قهرمان ورزشی با اشاره به اینکه از پنج سالگی و با تشویق برادرخود به ژیمناستیک  و پس از آن به جودوروی آورده، می‌گوید: سال اولی که در رده نونهالان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم نفر اول شناخته و به عنوان استعدادهای برتر و فنی ترین ورزشکارشناسایی شدم، پس از آن به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان راه پیدا کردم ، با شرکت در مسابقات نوجوانان جهان به نوعی مسیر قهرمانی  را پیش گرفتم.

مقام دوم آسیا و اول کوراش جهان از دیگر موفقیت‌هایی است که وی مطرح می‌کند و می‌افزاید: یکی از آرزوها و البته اهدافی که از همان کودکی دنبال کرده‌ام کسب مدال المپیک است، و برای تحقق آن روزها و ساعت‌ها تلاش کرده‌‌ام.

این قهرمان ورزشی می‌گوید: تمام زندگی من در جودو خلاصه شده است به تعبیری با جودو اخت پیدا کرده‌ام، زیرا از همان کودکی به این رشته ورود کرده‌ام.

به گفته بهرامیان جودو یک ورزش تعادلی، قدرتی و ذهنی  است و بیشتر با روح در ارتباط است، زمانی که جودوکار به زمین می‌خورد باید دست از زمین گرفته و بلند شود زیرا اگر بلند نشود شکست می‌خورد، در زندگی هم همین است اگر با شکست مواجه شدی باید بلند شوی.

 

جایگاه خوب جودو در کشور

این قهرمان ورزشی در خصوص جایگاه جودو استان در کشور می‌گوید: در شرایط فعلی و با حضور رییس هیات جودو مسیر تخصصی را پیش گرفته و از جنس ورزش است زیرا اشراف کامل دارد، جودو استان به عنوان قطب‌های کشور مطرح است.

بدون شک لرستان پتانسیل بالایی در همه رشته‌ها به ویژه جودودارد، آرش میراسماعیلی که قهرمان جهان شد از همین خطه بلند شده پس هستند ورزشکارانی که می‌توانند جا پای آرش میر اسماعیلی بگذارند و کسب مقام قهرمانی آنها دور از دسترس نیست.

بهرامیان پشتکار و تمرین مداوم را مهمترین فاکتور موفقیت در ورزش عنوان می‌کند و می‌گوید: در ورزشی مانند جودو نباید زود خسته شد و روزانه تمرین کرد تا به قهرمانی برسی، صبور بودن در ورزش نیز اهمیت زیادی دارد.

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه وقتی شکست خوردی نباید ناامید شوی، بیان می‌کند: درمسابقات آسیایی تمام ذهنم و جسمم را گذاشتم برای اینکه تمرکز کنم و بتوانم به قهرمانی دست پیدا کنم حتی موهای سرم را هم زدم تا نتوانم بیرون بروم اما با نا داوری مسابقه را باختم.

آرش میراسماعیلی وقتی ناراحتی مرا دید گفت: من از تو راضی بودم شک نکن می‌‌توانی در مسابقات آسیایی دیگری هم شرکت و مدال بگیری، در جواب گفتم خیلی تمرین کرده‌ام، او گفت: در یکی از مسابقات جهانی که تمرین زیادی هم نکرده بودم باختم به خدا گلایه کردم که چرا به من کمک نکرده، اما پس از کمی تامل به این نتیجه رسیدم که اگر من قهرمان می‌شدم عدالت خدا زیر سوال می‌رفت، یعنی من باید تلاشم را بیشتر می‌کردم.

این جمله آرش میر اسماعیلی  را برای همیشه در ذهن خود حک کردم و متوجه شدم که تمرین بیشترعامل پیشرفت من است و همین سبب شد که من بیشتر تمرین کنم، .

 

کسب مدال المپیک آرزوی قلبی‌ام است

بهرامیان خیاط که اکنون مربی تیم ملی نوجوانان هم هست آرزوی قلبی خود را کسب مدال المپیک عنوان می‌کند و می‌گوید: چون هر کس در زندگی هدفی دارد و بدون شک کسب مدال المپیک هم دور از دسترس نیست، کودک که بودم برادرم حامد که مشوق اصلی من بود سرود ملی را برای من می‌خواند و می‌گفت زمانی روی سکوی قهرمانی می‌ایستی من هم هرشب دست را روی سینه می‌گذاشتم و سرود ملی را حفظ می‌کردم.

بهرامیان مشوق اصلی خود را برادرش عنوان می‌‍کند و می‌گوید: من در خانواده پرجمعیتی به دنیا آمده‌ام، پدرم کشاورز است اما از همان کودکی برادرم تمام زندگی‌اش را پای من گذاشت و خرج باشگاه و رفت و آمد کرد، مانند یک پدر پشتم بود چون می‌خواهد من قهرمان المپیک شوم.

 

مسوولان حمایت نمی‌کنند

این قهرمان ورزشی با بیان اینکه خانه جودو استان اکنون فعال است و فضا برای تمرین ورزشکاران فراهم است، می‌گوید: رییس هیات جودو حمایت‌های خوبی از همه ورزشکاران دارد، حتی از جیب خود برای آنها هزینه می‌کند، اما متاسفانه مسوولان و متولیان ورزشی حمایت چندانی از ورزشکاران ندارند، اداره ورزش و جوانان ورزشکاران را نمی‌شناسند علتش هم این است که افرادی که در این حوزه مشغول هستند تخصصشان نیست.

بهرامیان ادامه می‌دهد: من از متولیان ورزش استان گلایه دارم، چند وقت پیش جلسه‌ی داشتم برای اشتغال اما راه به جایی نبردم، با اینکه فوق لیسانس تربیت بدنی دارم و تنها ورزشکاری بودم که در مسابقات آسیایی اینچوان شرکت کردند اما هیچ حمایتی از من صورت نگرفت حتی هزار تومان هم به من ندادند وقتی که از ورزشکاران حمایت نشود دلسرد می‌شوند.

او می‌گوید: بیست سال است که جودو کار می‌کنم، اگر هر کار دیگر انجام می‌دادم به هر حال سرمایه‌ی داشتم اما من اکنون نه بیمه کاری نه سرمایه‌ی حتی ازدواج هم نکردم زیرا پشتوانه مالی نداشتم.

این قهرمان ورزشی با تاکید بر رعایت اخلاق در ورزش می‌گوید: ورزشکاری موفق است که بتواند اخلاق ورزشی و نظم را رعایت کند و به عنوان یک الگو مطرح باشد، آرش میر اسماعیلی همیشه به ما می‌گفت  شما یک سرباز هستید و هنگامی که در میادین بین‌المللی حاضر می‌شوید به عنوان نماینده کشور مطرح هستید بنابراین باید مراقب رفتار و آداب خود باشید.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ظرف دو سال گذشته به دلیل تعلیق ظالمانه جودو کشورفرصت‌های زیادی از وزشکاران جودوکار گرفته شده است، می‌گوید: امیدوارم ظرف دو ماه آینده که قرار است رای نهایی صادر شود ورزشکاران ما با حضور در عرصه‌های بین‌المللی و با کسب موفقیت فدراسیون  باعث نواتختن سرود ملی کشورمان شوند.

انتهای پیام/  م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا