اصفهان

گلبرگی از یاس در گذر فرهنگی چهارباغ/ میزبانی جامعه زینب(س) اصفهان از مراسم ولادت بانوی کربلا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، پاییز نفس‌های آخرش را می‌کشد اما هنوز هم برگ‌های زرد و طلایی چهارباغ دلبری می‌کنند، قدم‌هایت را که در گذر چهارباغ می‌گذاری زمان متوقف می‌شود و متوجه نمی‌شوی کی خودت را جلوی مدرسه چهارباغ رسانده‌ای.

چند غرفه، حوالی مدرسه چهارباغ، توجهت را جلب می‌کنند، به سمت آن‌ها می‌روی و چشمان درخشان بچه‌ها را می‌بینی که در غرفه خردسالان مشغول بازی هستند؛ بعد از بازی سوره کوچکی از قرآن می‌خوانند و جایزه‌شان را با ذوق می‌گیرند، مادرها هم به رسم یادگار، فیلمی را در گوشی‌شان ضبط می‌کنند.

غرفه‌ها یکی و دو تا نیست، مولودی میلاد حضرت با هوای نزدیک غروب پاییز، در کنار شادی‌های کودکان، چیزی جز لبخند را به ارمغان نمی‌آورد.

مربی در غرفه دیگر، کتابی را برای بچه‌ها به صورت بازی تعریف می‌کند، کتاب درمورد نماز است و بچه‌ها روی صندلی‌های رنگی که با فاصله از هم چیده شده، نشسته‌اند و قصه را گوش می‌دهند، حتی عده‌ای در صف ایستاده‌اند و مشتاقند که روی صندلی‌ها بنشینند و با خبال راحت داستان را گوش بدهند.

در کنار کودکان چشمت به نوجوانان می‌افتد، آن‌ها در غرفه‌ای به کاشت گیاه مشغولند، چند میز مجزا چیده شده که بچه‌ها سر هر میز ابزار کاشت گیاه خود را همراه با برگه‌ای که روی آن یک رمز موفقیت نوشته را دریافت می‌کنند، در نهایت بعد از کاشت گیاهشان ۶ رمز موفقیت را دور گلدانشان می‌چسبانند و از گلدان تا روز میلاد حضرت زهرا(س) مراقبت می‌کنند که بتوانند آن‌ها را به سالمندان هدیه دهند، امید به وضوح در چهره‌شان پیداست، خوشحالند از اینکه مسوولیت نگهداری یک گیاه به آن‌ها داده شده و روی گلدان‌ها را به سلیقه خودشان رنگ‌آمیزی می‌کنند.

برنامه برای جوانان و نوجوانان، تماشای فیلم‌های چند دقیقه‌ای، یادبود و فروش کتاب هم در غرفه‌ای دیگر خودنمایی می‌کند و برای افراد بزرگسال هم غرفه مشاوره وجود دارد، اگرچه شرکت در این برنامه مختص خواهران است اما برادران نیز از فیض این برنامه شاد و مفرح بهره می‌برند و تماشای شادی بچه‌ها کیفشان را کوک می‌کند.

برنامه را جامعه زینب(س) تدارک دیده است، این موسسه امسال تصمیم گرفته جشن میلاد حضرت زینب(س) را در کنار مردم بگیرد تا فضای شهر معنوی شود، سه غرفه با محوریت کودک و خردسال، نوجوان و جوان تا ۱۹ آذر ماه برپا است. 

برنامه از حوالی ساعت ۱۶ شروع می‌شود و تا ۲۰ ادامه دارد، البته اختتامیه‌اش با جشن خانوادگی و جُنگ و مولودی‌خوانی همراه است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ق/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا