گلستان

گلستان بیش‌از‌پیش‌ به پژوهش‌‌هایی برای کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک نیاز دارد + عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، علی‌ نجفی‌نژاد امروز در مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان اظهار کرد: هفته پژوهش هر ساله در آذر ماه در سطح استان برگزار و امروز نیز با نواختن زنگ پژوهش این هفته آغاز می شود.

 وی تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری این است که ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع پژوهش در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نجفی‌نژاد پژوهش را چراغی برای روشن کردن ابعاد ناشناخته موضوعات و مسائل دانست و افزود: پژوهش یک فعالیت سازمان‌یافته، با انجام مطالعات و کسب اطلاعات براساس مشاهدات است‌.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

وی با بیان اینکه امروز پژوهش‌ها در سطوح مختلف انجام می‌شود، گفت: سودآورترین فعالیت‌ها در دنیا، فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان است که از ارزش‌افزوده بسیار بالایی نسبت به سایر فعالیت‌ها برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا با کسب علم و دانش از طریق پژوهش و فناوری بر دیگر کشورها سلطه دارند‌.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش نیازمند نیروی انسانی خلاق و هوشمند و همچنین منابع، سرمایه و امکانات کافی است، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران کشوری در حال توسعه است باید به مسأله پژوهش بیشتر توجه شود.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

نجفی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان گلستان به کشاورزی وابسته است و این استان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: بحث کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک استان بسیار با اهمیت است و باید پژوهش‌های زیادی در زمینه کشاورزی در استان انجام شود.

* ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، با بیان اینکه دین اسلام با آموزش، تعلیم و تربیت آغاز و این آموزش و تعلیم و تربیت با آیات قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین ادامه یافت، گفت: در دین اسلام، بحث تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از اصول اساسی در پیشبرد علم و دانش است.

احسان گوهری‌راد با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت در بسیاری از کشورها توجه به مسئله تحقیق و پژوهش است، گفت: با توجه به وجود ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور که ۳۹۰ هزار نفر از آنان در استان گلستان مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

انتهای پیام/۲۳۰۷/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا