Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
گله‌مندی استاندار گیلان از راه‌اندازی ۲۰ درصدی کارخانه صنایع ابریشم - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

گله‌مندی استاندار گیلان از راه‌اندازی ۲۰ درصدی کارخانه صنایع ابریشم

به گزارش برگزیده های ایران از صومعه‌سرا، اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه صنایع ابریشم گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌اندازی این کارخانه منجر به رشد اقتصادی در منطقه می‌شود، اظهار کرد: در سفر آیت‌الله رئیسی به گیلان در زمان تصدی بر ریاست قوه قضائیه خواستار راه‌اندازی فوری این کارخانه شدند که این امر در حال تحقق است.

وی با گله‌مندی از راه‌اندازی ۲۰ درصدی کارخانه صنایع ابریشم گیلان گفت: این واحد تولیدی دارای ظرفیت اشتغال زدایی بالقوه‌ای است که اگر به آن توجه شده و ظرفیت تولیدی آن از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد بخش اعظمی از مشکلات اشتغالی گیلان برطرف می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید صورت گرفته از برخی واحدهای تولیدی دیگر، بر ضرورت پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش برای رونق فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: تعدادی از واحدها موانعی درخ مسیر تولید محصول دارند که در جلسه کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شوند. 

رئیس ستاد کارگروه و رفع موانع تولید گیلان با تاکید بر لزوم بررسی موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان در گیلان افزود: بروکراسی اداری مانع تولید در گیلان شده است لذا باید برای رونق تولی و به مسئله پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش توجه ویژه شود.

عباسی با دستور به فرمانداران در خصوص چرایی تعطیلی برخی از واحدهای در شهرستان‌های مربوطه بیان کرد: متأسفانه بخشی از کارخانه‌های گیلان در شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند به این‌منظور به تمامی فرمانداران دستور داده شده تا گزارشی از وضعیت این واحدها تهیه و علت تعطیلی را به استانداری اعلام کنند.

وی یکی از راه‌های صحیح در راه‌اندازی چرا اقتصاد و تولید در گیلان با استفاده از امکانات موجود دانست و بیان کرد: باید از امکانات و تجهیزات موجود در کارخانه‌های گیلان نهایت استفاده شده و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران از این ظرفیت در راستای رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار بهره‌مند شوند و حیف است که امکانات و ماشین‌آلات در واحدهای تولیدی موجود باشد و به دلایلی که قابل حل است، با تعطیلی مواجه باشند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر استفاده از زمین‌های بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی گیلان بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری برای ورود به عرصه تولید اعلام آمادگی کند و بهانه نبود زمین آورده شود، با مدیر بانک یا دستگاهی که کارشکنی کند برخورد می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در این شهرک و نیز مناطق دیگر اشاره کرد و به فرمانداران دستور داد تا گزارشی از تعداد و علت تعطیلی واحدها در سراسر استان، به او ارسال کنند تا با جدیت بررسی و تکلیف آنها مشخص شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای به واسطه نبود توان مالی اراضی مستعد سرمایه‌گذاری را معطل نگه‌ داشته‌اند، افزود: هرچه سریع‌تر باید نسبت به خلع ید این اراضی اقدام و یا در مدتی مشخص با حمایت از آنان، تولید و اشتغال راه‌اندازی شود.

استاندار گیلان به وجود زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی استان اشاره تصریح کرد: باید مشکلات شهرک‌های صنعتی احصا و برای عرضه به سرمایه‌گذاران آماده شود و اگر سرمایه‌گذاری برای ورود به عرصه تولید اعلام آمادگی کند و بهانه نبود زمین آورده شود ، با مدیر بانک یا دستگاهی که کارشکنی کند برخورد می‌کنم.

وی با تأکید بر رعایت مسئل زیست محیطی در حوزه کارخانه‌ها بیان کرد: باید به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله فاضلاب، آسفالت و دیگر بسترهای مورد نیاز هم توجهی ویژه صورت گیرد.
 

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا