آذربایجان شرقی

گوش شنوا برای درخواست قهرمان ناشنوا

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، سجاد پیرآیقرچمن قهرمانان پرتاب دیسک آذربایجان‌شرقی، ۷ مدال جهانی و آسیایی داشته و چندین مدال در مسابقات مختلف قهرمانی کشور را دارد.

سجاد متولد سال ۱۳۷۲ بوده و در سال ۱۳۸۴ اولین مدال قهرمانی خود را به دست آورد.

اولین مدال بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۲ کره جنوبی به دست آورد. وی در بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در رشته پرتاب دیسک به مدال طلا دست یافت.

در المپیک ناشنوایان که در سال ۲۰۱۳ در کشور بلغارستان به مدال برنز رسید.

در سال ۲۰۱۵ در بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه که در کشور چین تایپه برگزار شد، سجاد پیرآیقرچمن موفق به کسب ۲ مدال شد.

وی در پرتاپ دیسک که ماده تخصصی خود است، مدال طلا را کسب کرده و در ماده پرتاب وزنه هم به مدال برنز آسیا رسید و در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ بلغارستان به نشان برنز دست یافت.

طلای المپیک ناشنوایان در سال ۲۰۱۷ در کشور چین افتخار بعدی این پرتاب‌گر پرافتخار آذربایجان‌شرقی بود.

و بالاخره وی ۲ ماه پیش و در مسابقات جهانی لهستان به مدال طلا رسیده تا در مجموع ۷ نشان جهانی و آسیایی داشته باشد.

نقش پررنگ سجاد در قهرمانی آذربایجان‌شرقی

در سال ۱۳۹۸ تیم دوومیدانی آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

تیمی در رشته دوومیدانی به قهرمانی دست می‌یابد که هم در دوهای استقامتی و هم سرعتی و هم در پرتاب‌ها ورزشکاران مدعی داشته باشد.

در این قهرمانی ۲ طلای مهدی پیرجهان و یک طلای ۴ در ۴۰۰ متر امدادی تیمی به همراه طلای سجاد پیرآیقرچمن قهرمانی برای آذربایجان‌شرقی را به همراه داشت.

سجاد پیرآیقرچمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس عنوان داشت اگر دغدغه ذهنی نداشته و بتواند تمرینات منظمی را انجام دهد قادر است افتخارات بیشتری را به دست آورد.

وی, ابراز امیدواری کرد که رشته‌های ناشنوایان به پارالمپیک پاریس اضافه شوند و بتواند در این مسابقات هم برای ایران افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا