گیلان

گیلان سرد می‌شود

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت جوی استان گیلان طی روزهای آینده، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی ناپایدار در منطقه است که پیش‌بینی می‌شود ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا و در برخی نقاط بارندگی و وزش باد را نیز به همراه باشد.

وی از بازگشت بارندگی و سرما به گیلان از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: با نفوذ تدریجی سامانه بارشی شرایط برای بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات بالادست با بارش برف تا روز جمعه مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: این اطلاعیه از روز چهارشنبه تا روز جمعه صادرشده است که از ویژگی‌های آن بارندگی شدید و خیلی شدید برای پنجشنبه و جمعه صبح است.

دادرس از کاهش محسوس دما در پی فعالیت سامانه بارشی جدید خبر داد و افزود: در پی وزش باد و بارندگی‌های پس‌ازآن، دمای هوای استان به‌طور متوسط بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌باید.

وی همچنین از بروز مخاطرات برای گیلانیان در پی فعالیت سامانه بارشی پیش رو نیز خبر داد و گفت: آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به سازه‌ها، شکستگی و سقوط درختان، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای ازجمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده طی روزهای آینده در گیلان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا