گیلان

یادداشت| ترویج فرهنگ مقاومت با یک‌صد سال فعالیت رسانه‌ای در گیلان

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، حمیدرضا دنیادیده، فعال رسانه‌ای گیلان در یادداشتی نوشت: حدود یک قرن از شهادت میرزا کوچک خان جنگلی پس از مبارزه بی‌امان و بی‌وقفه رهبر نهضت جنگل با اجنبی‌های مستعمر و مستکبر می‌گذشت که خون پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخته شد؛ قرنی که شالوده‌ای از حوادث تلخ و شیرین اما با محوریت استکبارستیزی، مقاومت، شجاعت، بردباری و امیدواری است.

فاصله شهادت دو سردار کنشگر ملی، مقاوم و پایدار، ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه و ضد استکبار برای ایرانیان و به‌ویژه گیلانیانی که مهد تربیت و پرورش میرزا کوچک جنگلی بوده‌اند، مایه مباهات است که راهبرد جهانی برای پایداری امنیت را پایه‌گذاری کرده است.

میرزا کوچک جنگلی در گیلان و ایران، یک قرن پیش فرهنگی را در نظام سیاسی و نظامی ایران پایه گذاشت که تداوم آن فرهنگ، با تولد شخصیت‌های گران‌سنگ تراز انقلاب جهانی اسلامی همچون سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی بود.

میرزا کوچک جنگلی به اذعان رهبر معظم انقلاب، واحدی از مینیاتور نظام اسلامی را ایجاد کرده است و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز منظومه فکری و دکترین انقلاب اسلامی را در جهان در بهترین نوع و وجه ممکن متبلور ساخت که برجسته کردن و نشان دادن ایده شکل‌گیری نظام اسلامی تا اثرگذاری آن برجهان بیرونی بسیار حائز اهمیت است و باید تبیین شود.

ایران اسلامی، شهید میرزا کوچک جنگلی را رهبر مشروطه‌خواهی ضد اجنبی می‌شناسند؛ رهبری که جمهوری را در ایران وقتی‌که جمهوری در جهان مد نبود، با گفتمان سازی، تبلیغات مؤثر و استمرار آن، ابداع کرد و به آن انسجام بخشید؛ شهیدی که رسانه را می‌شناخت و خود نیز صاحب رسانه بود.

روزنامه سردار جنگل که میرزا کوچک جنگلی از بانیان آن بود نشان می‌دهد رهبر نهضت ملی ایران توجه وافری به قدرت رسانه دارد و خوشبختانه همچنان این قدرت نرم و پرنفوذ در این استان مقتدر و داعیه‌دار با بیش از ۴۰۰ رسانه مکتوب و مجازی در صدر اولویت‌ها است و همچنان شدت و حدت یک قرن پیش مؤثر، پیشرو و هدفمند دنبال می‌شود.

اکنون‌که یک‌صد سال از شهادت رهبر نهضت جنگل گذشته و در آستانه دومین سالروز شهادت سردار آسمانی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، می‌طلبد به نقش رسانه و ترویج فرهنگ مقاومت که پایه‌گذار و استحکام‌بخش نهضت جنگل بوده و به پایداری آرمان‌های عالیه نظام اسلامی و انقلابی حیات بخشیده، توجه بیشتری بشود.

جدای شخصیت کاریزماتیک میرزا کوچک جنگلی که پایه و اساس جمهوری اسلامی ایران را شکل داد، فعالیت رسانه‌ای و توسعه دیپلماسی عمومی این شخصیت بزرگ ایران، نقش محوری در استمرار نهضت انقلاب اسلامی داشته و بدون شک نمایه کردن نهضت سرخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در امتداد نهضت سبز نیز، مستلزم کار جهادی رسانه‌ای و پرداختن به این مسئله مهم و هدفمند است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا