کرمانشاه

یادداشت| چرا جلسه انتقادی استاندار یک «شو» بود؟

خبرگزاری برگزیده های ایران-کرمانشاه-رسول مرادی: استاندار کرمانشاه نشستی با عنوان نقد وی تدارک دیده است حالا در این نشست چه کسانی حضور دارند و از چه کسانی دعوت نشده که خود جای سوال است می‌گذرم. یکی از دوستان بصورت غیر رسمی از بنده خواست تا در این نشست حضور یابم اما پاسخم منفی بود و ترجیح دادم نقدی بر این نشست نقد استاندار بنویسم. البته قبل از نقد به رسم ادب از مهندس بازوند پرتلاش و کم ثمر  تشکر می‌کنم.

به نظر می رسد این نشست به دلایلی باز هم کاری نمایشی و فرمایشی است چرا که سوال می‌شود، آقای استاندار چرا این نشست را دو سه سال پیش برگزار نکردید؟

 در واقع این نشست مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب است و نتیجه خاصی نخواهد داشت پس هدف چیست؟ هرچند تحلیل‌هایی در این باره وجود دارد که بماند. البته ما در این سال‌ها منتظر برگزاری نشست نقد شما نماندیم و همواره با انتشار مقاله و گزارش‌های متعدد نقاط ضعف فراوان عملکرد شما و تیم مدیریت استان را با همکاران رسانه‌ای مورد نقد قرار کردیم اما گوش شنوایی برای این نقدها نبود که نبود.

اگر شما طالب حقیقی نقد بودید چرا به شکل بی سابقه‌ای به فیک نیوزها و برخی افراد غیر رسانه‌ای، رسانه‌ای نما بهای فراوان و پروبال دادید تا همواره مداح و مجیزه گویتان شوند و در این راه حتی افرادی مجعول و مجهول الهویه (مانند سارا دولتشاهی خیالی) هم با ماموریت تعریف و تمجید از استاندار خلق شدند و اینگونه عرصه را بر رسانه‌های رسمی تنگ و محدود کردید و این رسانه‌های رسمی چنان با مشکلات فراوانی بویژه در حوزه مالی روبرو شدند که حتی توان ادامه فعالیت برای آنان بسیار سخت و یا غیرممکن شده است.

بهتر بود با همان رسانه‌ای نماهای غیر رسانه‌ای و امثال سارا دولتشاهی‌های تخیلی نشست به اصطلاح نقد را نقدا برگزار می‌کردید.

نقد ما، همان نقد مردم مظلوم کوچه و خیابانهای کرمانشاه است که استانشان چهره زیبا و سینه ستبر ایران لقب دارد اما عملکرد ضعیف استاندار و مدیرانش و با افزایش حداکثری بیکاری، تورم، آسیب‌های اجتماعی، سرقت و انبوهی از مشکلات دیگر در زمینه‌های مختلف، چهره استانشان نازیبا و سینه ستبرش از دردهای نفس گیر به تنگ آمده است.

سفره مردم در این چهار سال استانداری شما کوچک‌تر و جیبشان خالی‌تر شده و این مشکلات با بازدید و نشست‌هایی که بیشتر به دورهمی شبیه است رفع نمی شود.

دیگر این روزها، آرزوی‌های ما هم بشدت کوچک و ناچیز شده و بجای اینکه فکر کنیم آیا پروژه بزرگ و تحول آفرینی در استان انجام می‌شود فکر می‌کنیم آیا وقتی میخواهم چندتا نان بخرم نانوایی باز است یا تعطیل کرده و بی‌نان می‌مانم و آیا در این فاصله اگر کسی در خانه نیست دزد به خانه‌ام می زند یا نه؟

البته مشکلات دیگر مانند انبوه زباله گردها، کودکان کار، گداهای پرشمار و افراد بی خانمان دردهای خودمان را از یادمان می‌برد آنهم در استانی پر از ظرفیت‌های فراوان با داشتن بیش از ۴هزار اثر گردشگری، یک میلیون هکتار زمین قابل کشت، آب و هوای چهارفصل، چند بازارچه مرزی و گمرک، معادن پرتعداد و نعمت‌های بی‌شمار دیگر.

البته با این سبک مدیریت نمایشی و مدیران ضعیف که این روزها خبر بازداشت تعدادی از آنها یا کارکنانشان به گوش می‌رسد و احتمالا روز به روز به تعداد این بازداشتی‌ها هم اضافه می‌شود (که صدالبته باید قدردان سربازان گمنام دستگاه‌های امنیتی بود) اوضاع کرمانشاه دارایِ ندار بهتر از این نمی‌شود.

با این حساب، ترجیح می دهم در این نشست نقد شما شرکت نکنم و این نقد را نسیه کنم و به حسابم بنویسید.

در فضای مجازی و حتی از گوشه و کنار، غیر از فیک نیوزها تعریف‌های زیادی از شما دیده و شنیده می شود. شاید البته ان شاءالله ما و آمارها اشتباه می‌کنیم و وضعمان خیلی خوب است و ما خیلی ناشکریم که در این صورت از شما عذرخواهی می‌کنیم و خواهش می کنیم حلالمان کنید!

گمان می کنم بهتر است بجای شما، خودمان را نقد کنیم چراکه از ماست که بر ماست.

 وقتی نمی توانیم برای انتخاب یک استاندار مانند خیلی چیزهای دیگر به وحدت و تفاهم برسیم و هر کس برای خودش سازی به سود خود کوک می‌کند و کسی، کسی را قبول ندارد و در انتخاب استاندار هم در کشور آخر و مایه عبرت می‌شویم یا در انتخاب شهردار اندر خم یک کوچه‌ایم و مشت نمونه خروار است پس سزاوار است کلاهمان را قاضی کنیم و بجای شما، خود را نقد کنیم چون جواب سلام علیک است و از گندم، گندم بروید و از جو، جو.

انتهای پیام/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا