کهگیلویه و بویراحمد

یادواره شهدای روستاهای شوتاور و ادرج چاروسا برگزار شد/تصاویر

 به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین یادواره شهدای روستاهای شوتاور و ادرج چاروسا در روستای شوتاور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل ستاد اجرای فرمان استان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد؛ نادری رئیس ستاد اجرای فرمان استان و امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

خانواده شهدای روستاهای شوتاور و ادرج و خانواده شهید بویر و شهید نوروزی از شهدای امنیت شهرستان کهگیلویه حضور باشکوه داشتند.

این مراسم از طرف گروه جهادی شهید آگنه روستای شوتاور چاروسا برگزار شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم گفت: شهیدان موثرند چون زنده اند اینکه مردم در مجالس شهیدان با شور و شعور شرکت می کنند علتش این است که شهدا دارای نوعی از حیات معنوی هستند که بر دلها زندگان موثر است و این حیات معنوی باعث حضور افراد در مجالس شهیدان است، ما هم می توانیم مثل شهیدان زندگی کنیم که در دنیا و آخرت از حیات طیبه برخوردار شویم.

صلواتی بیان کرد: شهدا با انجام اعمال خالصانه و ترک گناه و معصیت و با انجام واجبات و کسب فضائل اخلاقی و معرفتی و با‌ ولایت محوری از این حیات معنوی برخوردار شدند ما هم می توانیم بااقتداء به شهیدان به مقام های معنوی برسیم.

وی افزود: یادواره ها برای اینست که پیام شهدا را بشنویم و از راه شهیدان فاصله نگیریم پیام شهیدان اینست که با جان و مال به یاری دین خدا بیاید امروز شهیدان روستا شما مردم را دعوت می کنند به همسنگری و باید سنگر مسجد اولویت همه ما باشد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: از مردم شهید پرور روستای شوتاور و شورای اسلامی روستا و دهیار روستا و پایگاه مقاومت روستا که برای یادواره شهدای روستا سنگ تمام گذاشتند تقدیر و تشکر می کنم از گروه جهادی شهید آگنه و کمیته امداد امام خمینی ره بخش که بانی این مجلس معنوی بودند قدردانی می کنم از مسئولان وهمه عزیزانی که شرکت نمودند حق شناسی می کنم.

نادری مدیرکل ستاد اجرای فرمان استان هم در این مراسم با بیان اینکه شهدا نماد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی هستند بیان کرد: یادواره های شهدا بهترین فرصت برای تبیین روحیه ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: نظام اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ ایثار و شهادت، از توطئه‌های دشمنان مصون است و دست‌یابی به افتخارات در عرصه‌های گوناگون به برکت خون مطهر شهداست.

نادری با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان نیاز داریم، اضافه کرد: باید جوانان و نوجوانان را با یادواره شهدا مأنوس و با توجه به وجود آسیب‌های متعدد از فرزندان‌مان با استفاده از حصار دین حفاظت کنیم.

ادیم مسئول گروه جهادی شهید آگنه چاروسا هم در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضور مسئولین و مردم در این یادواره اظهار داشت: از آنجا که نسل جدید ما دوران دفاع مقدس را به یاد ندارد لذا زنده نگه داشتن حماسه‏‌ها و رشادت‏‌های رزمندگان اسلام و بازخوانی ایثارگری‌های آن عزیزان موجب الگوگیری جوانان ما از شهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهدا با نثار جان، دین خود را برای حفظ اسلام به خوبی ادا کردند و اینک وظیفه ماست که با تداوم راه آن بزرگواران و عمل به وصایای آنها از انقلاب و اسلام محافظت کنیم.

ادیم با تقدیر از همه کسانی که در برگزاری این یادواره همکاری داشتند خاطرنشان کرد: لازم می دانم از گروه جهادی شهید آگنه، مردم روستای شوتاور، جوانان روستا شوتاور، کمیته امداد چاروسا و از همه کسانی که در این زمینه همکاری داشتند تشکر می کنیم.

وی هدف از این اقدام را پایه گذاری برای اجرای برنامه های فرهنگی در کنار ارائه خدمات به مناطق محروم دانست.

 

در پایان این مراسم از خانواده شهدا امنیت و شهدای روستای شوتاور و ادرج تجلیل شد.

گفتنی است، روستای شوتار و ادرج ۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.

گزارش”سیدحسن آرمند”

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا