البرز

یادواره شهید ولی‌الله فلاحی آبان ماه در کرج برگزار می‌شود

یادواره شهید ولی‌الله فلاحی آبان ماه در کرج برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده از البرز، نخستین جلسه ستاد یادواره شهید «ولی‌الله فلاحی» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، «سعید جابری انصاری» مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان البرز و نمایندگانی از ارتش، ادارات صداوسیما، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر ارگان‌ها در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد.

رستمیان در این جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا، با بیان اینکه مجاهدت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس باید برجسته و دیده شود، گفت: متأسفانه ما در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی افزود: معمولاً در طول تاریخ همه اقوام و ملت‌ها با قهرمانان خود شناخته می‌شوند و با پرداختن به ابعاد شخصیتی آنان مسیر خود در زندگی را بر اساس اسوه، الگو و رفتار آن قهرمان طی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهدا را قهرمانان نظام جمهور اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در تاریخ همیشه کسانی بودند که در سرنوشت فرهنگی، اجتماعی و علمی ملت‌ها تاثیرگذار بودند، در کشور ما هم با توجه به بروز و ظهور یک انقلاب ارزشی، کسانی مانند شهید فلاحی بودند که علی‌رغم جو حاکم بر کشور با مجاهدت‌های خود سرنوشت این کشور را رقم زدند، آن‌هم در دورانی که انقلاب ما نوپا بود و ما حکومتی را ساقط کرده بودیم که پایه‌های اصلی آن بر نظامی‌گری و ارتش و سازمان‌های امنیتی بود و همه تلاش‌های ضدانقلاب و معاندین بر این بود تا این کشور را تجزیه و ارتش را از صحنه خارج کنند.

رستمیان افزود: ارتش در این برهه با رهبری حکیمانه امام (ره) با مجاهدت شهدایی همچون شهید فلاحی مأموریت خود را در انقلاب به خوبی به‌عنوان یک ارتش مردمی ادا کرد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه تصریح کرد: استان البرز افتخار وجود شخصیت‌های بزرگی همچون شهید طالقانی، اولین شهید انقلاب شهید ادیبی و شهید فلاحی را در خود دارد که سرمایه‌های اجتماعی و شخصیت‌های بزرگ این کشور هستند که باید به ابعاد زندگی و شخصیتی این عزیزان بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: ما متأسفانه نتوانستیم آن‌طور که باید این شهدا را به‌عنوان یک اسطوره و سرمایه اجتماعی به نسل جوان جامعه معرفی نکرده‌ایم لذا باید از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی و ترویج در این راستا زمینه بهره ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در خاتمه با اشاره به مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز مبنی بر برگزاری یادواره شهید فلاحی، گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در حوزه تمامی یادواره‌ها و مراسمات در استان است که باید در خصوص آن در این جلسه تصمیم‌گیری صورت گیرد، لذا برگزاری این مراسم از مصوبات این جلسه است و همه باید پای‌کار باشند تا مراسمی درشان این شهید والامقام در استان برگزار گردد.

وی افزود: این مراسم آبان ماه سال جاری با حضور مسئولین ارشد کشوری در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار خواهد شد.

رستمیان در خاتمه تأکید کرد: استان البرز ظرفیت برگزاری این مراسم را دارد و بنیاد هم به‌عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خود را مسئول دانسته و با تمام ظرفیت پای‌کار برگزاری این مراسم خواهد بود، امیدواریم نتایج این جلسه منتهی به یک نتیجه ارزشمند بشود برای اینکه توانسته باشیم در راستای ترویج ابعاد شخصیتی این شهید والامقام که متعلق به استان البرز است کاری اثرگذار انجام دهیم.

جابری انصاری نیز در ادامه اثرگذاری برگزاری یادواره‌های شهدا بر روی نسل جوان جامعه را امری مهم برشمرد و گفت: در برگزاری چنین مراسماتی باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم افراد جامعه علی‌الخصوص جوانان را جذب کنیم.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان البرز جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت از طریق صداوسیما را با اهمیت برشمرد و افزود: با تولید محتوا می‌توان اثرگذاری این مراسم را بیشتر کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این مراسم کار بسیار ارزشمندی است که باید هرکس به سهم خود قدمی در راستای برگزاری آن بردارد.

سعید جابری انصاری در پایان تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، تابلوهای تبلیغات و تلویزیون های شهری ازجمله ظرفیت‌هایی است که اداره کل ارشاد در راستای برگزاری این مراسم بکار خواهد بست.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا