سلامت

یازدهم آبان و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش گروه اخبار استان ها، به گفته کارشناسان اگر مردم شرایط و روند نزولی شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور را عادی انگاشته و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکنند چه بسا موج ششم سختی در پیش داشته باشیم.

سرعت بخشی به روند واکسیناسیون شهروندان و اهمیت دادن به پیشگیری مورد تاکید همه کارشناسان بهداشت و درمان است و اولویت نخست در حوزه پیشگیری رعایت پروتکل ‏های بهداشتی و واکسیناسیون است و به عقیده آنان همه دستگاه ها باید قبل از ورود به موج ششم و درگیر شدن با شرایط بحرانی، با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها، ‏هزینه‌ها و خسارت‌های مادی و معنوی، مرگ و میرها را کاهش دهند. ‏

در همین حال مشارکت تمامی افراد جامعه برای دریافت واکسن در اسرع وقت کمکی مهم به استحکام سپر دفاعی جامعه در برابر بحران کرونا در موج ششم است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از احتمال اضافه شدن به تعداد شهرهای قرمز در کشور خبر داده و بیان کرده است که محدودیت‌های کرونایی تا رفع نگرانی‌ها از پیک ششم ادامه خواهد داشت.

احمد وحیدی با بیان اینکه باید نسبت به پیک ششم حساس باشیم، گفته است: مقرر شد اکیپ‌های خاص وارد شهرهای قرمز شوند و نسبت به شدیدتر نشدن کرونا در این شهرها مراقبت کنند، و در شهرهای نارنجی هم باید بیشتر دقت و مراقبت شود تا قرمز نشود.

همچنین براساس گفته عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ ، حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد مردم کشور هنوز واکسن کرونا نزده اند و این افراد یکی از مهمترین ضعف ها در ایجاد ایمنی جمعی خواهند بود.

یازدهم آبان و مهمترین  اخبار کرونایی استان ها

در همین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از تزریق حدود یک میلیون و ۸۶۳ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون برای جامعه هدف در این استان خبر داد .

بر اساس اعلام  رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در زمان حاضر ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز اول و ۶۱ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را زده اند که تداوم این وضعیت چشم انداز بهتری را در کنترل این بیماری فراهم می‌کند.

طبق پیش بینی ها، میزان واکسیناسیون کامل جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان زنجان تا پایان آبان جاری به ۷۰ درصد خواهد رسید که این روند ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفته است که هم‌اکنون بیش از پنج میلیون نفر زیر پوشش خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که تاکنون ۸۰ درصد این جمعیت دُز اول و ۵۰ درصد نیز دُز اول و دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بنا به گفته دکتر محمد پهلوان ، تا پایان آبان ماه امسال، جمعیتی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند باید به بیش از ۷۵ درصد کل جمعیت استان برسد که در آن صورت می توانیم انتظار ایمنی زایی در مقابل کرونا را داشته باشیم 

بر اساس اعلام فرماندار خوسف در استان خراسان جنوبی نیز تا کنون  ۸۰.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم با بیان اینکه ۷۰ درصد افرادی که در بیمارستان های این استان بستری هستند واکسن کرونا تزریق نکرده اند، گفته است:۲۰ درصد بیمارانی که در مراکز درمانی خوزستان بستری هستند تنها یک دُز و ۱۰ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت نیز اعلام کرده است: با توجه به گذشت ۶ ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن کرونا به برخی از افراد جامعه هدف، تزریق نوبت سوم این واکسن به جانبازان شیمیایی این شهرستان آغاز شده است.

همچنین بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به نوسان شمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل و احتمال اوج گیری آمار مبتلایان گفته است: این میزان بستری نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۲.۵ ماه قبل، ۱۶۵ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

خبر خوش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مهار کرونا تا ۲ ماه آینده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفته است که شیوع کرونا در استان با تسریع و تدوام تزریق واکسن در گروه‌های هدف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حداکثر تا ۲ ماه آینده کنترل و مهار می‌شود.

به گفته دکتر قاسم اویس، در روزهای گذشته تزریق دُز دوم واکسن کرونا در استان رشد چشمگیری داشته و تاکنون ۶۲.۵ درصد از  جامعه هدف ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفری دُز دوم و ۸۹.۶ درصد هم دُز اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی بیان کرده است: دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران از نظر تزریق واکسن در بین جامعه هدف در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد و با استمرار تزریق کرونا، تا ۲ ماه آینده کرونا در استان کنترل خواهد شد.

یازدهم آبان و مهمترین  اخبار کرونایی استان ها

پیشتازیی گیلان در واکسیناسیون دانش آموزان

بر اساس گزارش مرکز بهداشت گیلان تا ۹ آبان ماه جاری دُز نخست واکسن کرونا به ۹۶ درصد از دانش آموزان ۱۲ سال به بالای این استان تزریق شد که نسبت به میانگین کشوری هفت درصد بیشتر است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اعلام کرده است: تا یکشنبه هفته جاری ۱۷۵ هزار و ۷۳۵ نفر از دانش آموزان ۱۲ سال به بالای استان گیلان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 بر اساس اعلام رییس مرکز بهداشت بانه نیز از ۱۳۵ هزار دُز واکسنی که در این شهرستان توزیع شده ۸۵ هزار نفر معادل ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول را دریافت کردند.

به گفته محمدعلی مسلمی، تاکنون ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان بانه دُز اول و ۴۹ هزار نفر نیز دُز دوم کرونا را دریافت کردند.

در همین حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفته است که هم‌اینک پوشش واکسیناسیون کرونا در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در جمعیت سنی بالای ۱۸ سال ۶۰ درصد و در جمعیت سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به ۵۰ درصد رسیده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب هم از اجرای دُز سوم واکسیناسیون کرونا در این شهرستان برای کارکنان و کادر درمانی و کسانی که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن آن ها گذشته است، خبر داده است.

حشمت رضایی با بیان اینکه با آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا در این شهرستان تاکنون ۸۰ نفر واکسینه شده اند، گفته است که شهرستان گیلانغرب با ۸۷ درصد واکسیناسیون نوبت اول و ۷۸ درصد نوبت دوم و واکسینه شدن ۹۲ درصدجمعیت دانش آموزی همچنان پیشتاز در سطح استان کرمانشاه است.

یازدهم آبان و مهمترین  اخبار کرونایی استان ها

اما از شهر لنده در استان کهگیلویه و بویر احمد گزارش شده است که شیوع پیک جدید کرونا در بین دانش آموزان این شهرستان بحرانی است که باید برای مقابله با آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

فریبرز یاوریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به اینکه پیک جدید ویروس کرونا آغاز و جمعیت بیشتری را درگیر می کند، بیان کرده است: شیوع پیک در بین دانش آموزان وضعیت شهرستان لنده را به نقطه بحرانی نزدیک کرده است.

همچنین بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  یک فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به هزار و ۳۰ نفر رسیده است.

به گفته کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان ، انجام واکسیناسیون از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از مرگ و میر ناشی از انواع بیماری ها از جمله کووید ۱۹ است .

اما به نظر می رسد با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور، برخی در فضای مجازی سعی دارند مردم را نسبت به دریافت واکسن دچار شک و تردید کنند و این توهم در افرادی که سواد کمتری دارند یا اطلاعات خود را از منابع غیرمعتبر دریافت می‌کنند، بیشتر است.

در حالی که واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه در وضعیت خوب و مناسبی قرار دارد و به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود، واکسن‌گریزی و استناد به برخی منابع نامعتبر می تواند سلامت همه اقشار جامعه را در معرض تهدید قرار دهد.

کرونا جان ۱۶۰ هموطن دیگر را گرفت 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه اعلام کرد که ۱۶۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

تزریق یک میلیون و ۱۸ هزار دُز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته

همچنین تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر دُز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا