البرز

یخبندان برای روز دوشنبه پیش بینی می‌شود

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص تداوم بارندگی در البرز مرکزی به ابلاغیه هشدار و آماده باش و ارسال آن به فرمانداری‌ها و ادارات خدمات رسان اشاره کرد و گفت: آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی مذکور است که به موجب آن  اوج بارش‌ها طی امروز و فردا خواهد بود؛ در این میان رگبار شدید باران در ارتفاعات و همچنین در جاده‌های کوهستانی رگبار شدید برف و باران مورد انتظار است.

وی افزود: پس از خروج سامانه از منطقه البرز مرکزی صبح دوشنبه کاهش بسیار زیاد دما (۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) رخ خواهد داد که منجر به یخبندان در کل استان و لغزندگی سطح جاده خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه این سامانه دشت البرز مرکزی تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، یادآور شد: بارش شدید باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است که موجب بارش شدید برف و باران و مه آلودگی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه بارش باران تا روز یک شنبه ادامه دارد، افزود: سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد حوضه آبریز رودخانه کردان، آبگرفتگی و اختلال تردد در معابر شهرهای استان، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی از جمله مخاطرات این سامانه است که امید می رود با توجه بیش از پیش مسؤولان مربوطه منجر به بروز رویداد نامناسبی نشود. 

وی خطاب به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فرمانداران و رؤسای ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان، تصریح کرد: این نشست با توجه به تداوم بارش‌ها و اتخاذ تذابیر لازم به منظورم پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیگیری مصوبات جلسه گذشته این ستاد برگزار شده است. در این راستا پیگیری مصوبات ستاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه فرمانداران شهرستان های استان و سایر اعضای ستاد قرار گیرد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا