تهران

یزدی‌خواه: نامه کاهش عوارض آزاد راه تهران_پردیس را به رئیس جمهور دادیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پردیس سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ادارات استان تهران و شهرستان پردیس که در سالن جلسات فرمانداری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه بازدید و جلسه امروز، اظهار کرد: از صبح تا عصر امروز با حضور در شهرستان پردیس از بیمارستان ناتمام الغدیر بومهن که از حیث تجهیزات و بودجه نیازمند مساعدت ویژه است بازدید داشتیم و امیدواریم به زودی این بیمارستان راه‌اندازی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: طی بازدید از روستای کرشت از مشکلات آنها با موقوفه شرف النسا، منابع طبیعی و غیره این روستا، همچنین طی بازدیدی از پارک فناوری پردیس از ظرفیت‌های موجود و توسعه اشتغال برای ساکنین این شهرستان مطلع شدیم.

وی افزود: مناطق و لکه های صنعتی پردیس برای دریافت پروانه مشکل داشتند و تعدادی از واحدها فعالیتشان کاهش داشته و با اصلاح یا تغییر کاربری مشکلاتشان رفع میشود و اگر از ظرفیت‌های استفاده نشده این صنایع بهره بگیریم به راحتی ۴۰ تا ۵۰ درصد توان تولیداتشان بیشتر خواهد شد که می‌توان در راستای اشتغال‌زایی جوانانمان کمک بسزایی داشته باشد.

یزدی‌خواه ادامه داد: فازهای جدید شهر جدید پردیس مورد بازدید قرار گرفت و از مشکلات زیرساختی، خدمات شهری و همچنین بحث حمل و نقل برون و درون شهری، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و غیره مطلع و پیگیری ها برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد مشکلات شهرستان پردیس در سایه تعاملات بین بخشی و همکاری بین دستگاها رفع می‌شوند، تاکید کرد: در سطح استان هر زمانی‌ که مسئولان محلی به لحاظ قدرت اجرایی، اثرگذاری یا در محدودیت منابع مالی مشکلی داشتند، ما به عنوان خادمان مردم این آمادگی را داریم تا ورود و مسائل را دنبال و به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت های معطل مانده شهرستان پردیس نبود یک نماینده مستقل در مجلس است زیرا وجود نماینده در یک شهرستان اگر از بومیان و ساکن منطقه باشد میتوان از ظرفیت ها، مشکلات و پتانسیل های آن بهره برد و با استفاده از ظرفیت های شهرستانی، استانی و ملی نیازهای انباشته شده سالهای قبل را حل و رفع کند.

یزدی‌خواه افزود: امیدوارم بعضی از موضوعات که به راحتی قابل پیگیری است مانند حل معضل شروع عملیات عمرانی مترو تهران_پردیس به سرعت آغاز شود، همچنین در خصوص بحث سند های زمین‌های کرشت و مستثنیات آن که قابل بررسی و حل شدن است نیز اقدامات موثری انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در خصوص رایگان بودن انشعابات مدارس خیرساز و مصوبه جدید مجلس در این خصوص بیان کرد: هزینه آب و گاز مصرفی باید طبق الگوی مصرف و این مقدار مصرف برای این مدارس رایگان است و این در بودجه آمده و قرار بود دستگاه‌های ملی این الگو را تعریف کنند تا مشخص شود سهم هر دانش آموز برای مصرف آب و یا گاز چه مقدار است.

یزدی‌خواه تصریح کرد: این الگوی مصرف را وزارت نیرو به زودی باید اعلام کند و اگر تعیین و ابلاغ و این اتفاق رخ نداد پیگیری و در جهت رفع مشکل اقدام خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در خصوص اینکه شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تاسیس شده اما عملاً هیچ اقدامی برای خانه دار کردن فرهنگیان صورت نگرفته، تشریح کرد: سرانه هر نفر برای گرفتن زمین تعاونی مسکن حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده و باید با مبلغی مناسب این اراضی ملی و دولتی در اختیار تعاونی قرار بگیرد و اگر زیر ساختی برای این زمین ها در نظر گرفته شده هزینه های تمام شده را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: پیگیری ها برای تامین زمین فرهنگیان را از طریق وزارت راه و شهرسازی خواهیم داشت تا این قیمت ها تعدیل شده و این قشر زحمتکش از منازل مناسب بهره‌مند شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در خصوص قیمت بالای عوارض آزادراه تهران_پردیس و ارائه تخفیف برای ساکنین پردیس، گفت: نامه ای را طی هفته گذشته در خصوص‌این آزادراه و مبالغ دریافتی به رئیس جمهور تقدیم کردیم تا هزینه عوارضی آزادراه تهران_پردیس که منطقی نبوده و در کل کشور منحصر به فرد است تعدیل شود.

وی بیان کرد: دولت و یا وزارت راه و شهرسازی باید ورود کرده یا محل عوارضی را بعد از پردیس ساخته و یا اقدامی دیگر را برای کاهش بار مالی به ساکنین انجام دهند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا