اخبار ورزشی

یوفا بارسلونا و منچستریونایتد را جریمه کرد

یوفا بارسلونا و منچستریونایتد را جریمه کرد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) دو باشگاه منچستریونایتد و بارسلونا را به خاطر تخطی از قوانین بازی جوانمردانه مالی جریمه کرد.

بارسا و من‌یونایتد به نسبت میزان تخلفات‌شان از قوانین مالی یوفا، به ترتیب ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار یورو جریمه شده‌اند. این دو تیم فصل گذشته در پلی‌آف صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با یکدیگر روبه‌رو شدند و در آنجا نماینده انگلیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت حریف اسپانیایی را شکست داد.

ظاهراً باشگاه بارسلونا به دلیل ارائه گزارش مالی غلط درباره دارایی‌هایش و اعلام یکسری مبالغ به یوفا که طبق قوانین جزو درآمدهای باشگاه محسوب نمی‌شوند، مجازات شده است هرچند یوفا به جزئیات این گزارش اشاره دقیق‌تر نداشته است. طبق قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا، دخل و خرج باشگاه باید تناسب خاصی با یکدیگر داشته باشد تا از این طریق توازن قدرت مالی میان باشگاه‌ها برقرار شود.

یوفا ممنوعیت مالکیت مشترک تیم‌ها در رقابت‌های اروپایی را لغو کرد

 

در همین حال باشگاه منچستریونایتد هم نتوانسته است تراز مالی خود در حوزه نقل‌وانتقال بازیکنان، پرداخت دستمزد‌ها و مالیات‌های اجتماعی را به رقم تعیین شده از سوی یوفا برساند.

علاوه بر این دو تیم، یوفا باشگاه‌های دیگری را هم به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی‌شان مجازات کرده است که این فهرست شامل؛ آنتورپ بلژیک و آپوئل قبرس (هر کدام ۱۰۰ هزار یورو)، استانبول باشاک شهیر (۴۰۰ هزار یورو)، آنتورپ بلژیک و ترابزون اسپور ترکیه (هر کدام ۳۰۰ هزار یورو) می‌شود و در میان آنها جرایم سنگین‌تری بعضاً تا ۱.۷ میلیون یورو در صورت تکرار تخلفات در نظر گرفته شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا