همدان

یکی از رسالت های رسانه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع است

یکی از رسالت های رسانه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع است

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان ، سردار سلمان امیری، در جمع خبرنگاران گفت: باید آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و با تدبیر انجام گیرد تا بسیاری از مشکلات امنیتی رفع شود.

وی ضمن تاکید بر ترویج قانون‌مداری و هنجارمندی اجتماع توسط رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: در بعضی حوزه‌ها احساس ضعف می‌کنیم، یعنی تعامل و همکاری مردم با نیروی انتظامی آنچنان که باید، نیست بنابراین این هنر رسانه‌هاست که در این امر وارد شوند و در تقویت آن نقش‌آفرینی کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس همواره به عنوان متولی انتظام‌بخشی اجتماع تاکید به اجرای آن دارد افزود: انتظام‌بخشی جامعه ابعاد مختلفی دارد که باید به آن پرداخت و باید فرهنگ‌ رفتار درست در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مردم در موضوعات مشارکت نکنند نمی‌توانیم مشکلات جامعه را کاهش دهیم، یادآورشد: امنیت محصول مشارکت اجتماعی است، لذا توجه به هشدارهای پلیسی نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.

سردار امیری اضافه کرد: در بعضی حوزه‌ها احساس ضعف می‌کنیم، یعنی تعامل و همکاری مردم با نیروی انتظامی آنچنان که باید، نیست بنابراین این هنر رسانه‌هاست که در این امر وارد شوند و در تقویت آن نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه با اشاره به آمار کشفیات ۹ ماهه اول سال گفت: کشف جرایم اقتصادی ۹۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس استان همدان با اعلام اینکه در سال جاری ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و منهدم شده است، افزود: در ۹ ماهه امسال ۸۶۸ هزار و ۷۴۷ مورد با پلیس همدان تماس گرفته شد که سه درصد نسبت به سال قبل تماس‌های عملیاتی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه در راهنمایی و ارشاد افزایش را شاهد هستیم به نحوی که ۵۲۵ هزار و ۲۲۲ مورد راهنمایی و ارشاد ثبت شده که نسبت به دوره قبل، چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در سال جاری ۱۷ هزار و ۳۶۳ طرح‌های مختلف انتظامی اجرا شده است و ۲۶ مورد طرح مناسبتی مانند طرح امنیت نوروزی، ماه رمضان، شب‌های قدر، بازگشت حجاج و پیاده‌روی اربعین انجام شده است.

سردار امیری با بیان اینکه هوشیاری و هشدار پلیسی و توجه به آن نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، اظهار کرد: مردم باید حرف پلیس را به عنوان متولی امنیت اجتماعی پذیرا باشند.

وی با اعلام اینکه مردم از رسانه‌ها انتظار دارند که به موقع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی کنند افزود: مواردی از فعالیت باندی متکدیان در همدان وجود دارد البته همه اینگونه نیستند، این موارد جزو آسیب اجتماعی است و باید مطرح شود، همچنان که مطالبه ساماندهی کسانی‌که مجبور به فعالیت در حوزه جمع‌آوری ضایعات هستند، از شهرداری وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن اشاره به اجرای طرح امنیت محله‌محور با استفاده از ظرفیت معتمدین، خیرین و افراد با نفوذ محله‌ها در راستای افزایش امنیت در محله‌ها ،افزود: در این راستا با استفاده از داده‌های معتمدین اقدامات خوبی صورت گرفته که می‌توان به پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر اشاره کرد.

‌سردار امیری با بیان اینکه حتی اگر یک معتاد متجاهر در شهر وجود داشته باشد یعنی ما کاری
نکردیم، گفت :مرکز ماده ۱۶ ما ظرفیت پذیرش تعداد دستگیری معتادان متجاهر را ندارد اما سعی ما این است آنها را از سطح محله‌ها جمع‌آوری کنیم و اقدامات خوبی هم صورت گرفته و البته تا نقطه مطلوب هم فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش سرقت در استان بودیم، تصریح کرد: سرجمع سرقت‌ها در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته و ۳۴ درصد رشد کشف را داریم در ضمن ۷ درصد هم آمار کشف منجر به وقوع افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در طرح معتذرین ۳ هزار و ۷۵۸ پرونده به مصالحه رسیده که با حصول ۷۰ درصد مصالحه بوده است گفت: امسال ۲۱۳ نفر از همکاران در کلانتری‌ها در خصوص نحوه ارتباط‌گیری با مردم آموزش دیدند.

وی از کاهش دو درصدی شکایت در سامانه ۱۹۷خبر داد و افزود:۶ هزار و ۷۲۵ مورد تماس با سامانه ۱۹۷ ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد شکایت ها کاهش یافته است .

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری در سامانه ۱۹۷ ،۲۹ درصد افزایش پیشنهاد و درخواست و ۳۷ درصد افزایش تقدیر از فراجا را داشتیم افزود: تمام اخباری را که مردم در سامانه می‌گذارند را مطالعه می‌کنم و روی همه دستور می‌دهم و پیگیری لازم را دارم چراکه وظیفه خود می‌دانم.

امیری با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۰۰ هر فساد اقتصادی در کشور را اطلاع دهند و با شماره ۰۹۶۳۸۰ در حوزه پلیس فتا کمک کننده باشند.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه طی ۹ ماهه امسال در حوزه پلیس اقتصادی بوده که ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد گفت: ۸ درصد افزایش پرونده‌های بالای صد میلیون تومان را داشتیم و پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۱۴۷ درصد افزایش داشته و تعداد کل پرونده‌ها نیز ۱۲ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه کشف جرایم اقتصادی ۹۵ درصد افزایش داشته است افزود: در سال جاری ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و منهدم شده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: ۱۴۰ دستگاه خودرو، ۵۷ موتورسیکلت و تعدادی سلاح توقیف شده است.

وی با اشاره اینکه ۴۶ باند فعال سرقت منهدم شده است و ۶۳۸ فقره انواع سرقت کشف و ۱۱۴ نفر دستگیر شدند بیان کرد: در این راستا ۴۳۴ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۰۰ کارت بانکی ابطال و ۹۱ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال به مردم عودت داده شده است افزود: ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ در کشور راه‌اندازی شده است و هر موضوعی از فساد اقتصادی سراغ دارید، با تماس با این شماره اطلاع دهید تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: درصد جرایم سایبری افزایش داشته است اما ۳۵۵ مجرم سایبری دستگیر شده که ۳۱ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش کشف داشته ایم.

وی با بیان اینکه پنج درصد آمار فوتی تصادفات در ۹ ماهه امسال کاهش یافته است خاطرنشان کرد: ۹ درصد آمار تصادفات جرحی کاهش داشته اما مجموع تصادفات ۱۲ درصد افزایش و خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول توصیه کرد: مردم حتما هنگام خرید از دست فروش ها و دوره گرد هر کارت دم دستی داشته باشند تا خریدهایشان را توسط آن انجام دهند.

امیری با بیان اینکه همدانی ها تمایل زیادی به کشیدن کروکی در تصادفات را دارند گفت: ۸۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد و ۱۲.۸ درصد در جاده‌های درون شهری اتفاق می‌افتد.

وی به بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ هزار و ۸۱۵ فقره گواهینامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد افزایش داشته است گفت: ۹ هزار و ۶۷۴ فقره شماره‌گذاری موتورسیکلت داشتیم که ۳۴ درصد کاهش داسته و تعداد شماره‌گذاری خودرو نیز ۷۲ هزار و ۳۳۲ مورد بوده که کاهش را نشان می‌دهد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا