سلامت

یک سوم مدارس استان سمنان در گام سوم بازگشایی مدارس حضوری شد

محمد دستورانی روز دوشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران ابراز داشت: کلاس‌های درس پرجمعیت به صورت نوبت‌بندی میزبان دانش‌آموزان هستند و تعداد دانش‌آموزان حاضر در هر کلاس تابعی از مساحت کلاس است؛ به طوری که هر دانش‌آموز با دانش‌آموز کناری خود باید ۲.۲۵ متر فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت باز بودن پنجره‌ها به منظور تهویه مناسب هوا افزود: سامانه گرمایشی کلاس‌ها به منظور پیشگیری از سرماخوردگی دانش‌آموزان فعال است و دانش‌آموزان نیز با استفاده از لباس‌های گرم از خود مراقبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کارت واکسن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و معلمان از امروز هنگام ورود به مدرسه بررسی و از ورود افراد فاقد کارت واکسن جلوگیری می‌شود.

دستورانی با اشاره به اینکه افرادی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند به مراکز واکسیناسیون معرفی می‌شوند بیان کرد: در صورت خودداری افراد از تزریق واکسن، ارائه آزمایش منفی کرونا هر سه روز یکبار الزامی است و در غیر این صورت، از ورود آنان به مدرسه جلوگیری و غیبت آنان در پرونده لحاظ می‌شود.

وی افزود: ۹۶ درصد از معلمان استان سمنان دز اول و ۷۵ درصد آنان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دستورانی ابراز داشت: در حال حاضر تنها ۴۱۳ معلم علیه کرونا واکسینه نشده‌اند که بر تزریق واکسن آنان تا پایان هفته جاری تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان گفت: ۸۸ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۶۵ درصد آنان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش برگزیده های ایران، استان سمنان یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و ١٢۶ هزار  دانش‌آموز دارد.

گام اول بازگشایی مدارس استان سمنان از سوم مهر با حضوری شدن کلاس‌های عملی هنرستان‌ها و مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر و کلاس‌های کمتر از ۱۵ نفر آغاز شد.

گام دوم این روند نیز ۱۵ آبان با حضوری شدن مدارس متوسطه دوم (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) و کلاس‌های نظری هنرستان‌ها آغاز شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا