کرمانشاه

انعقاد قرارداد تأمین علوفه ۵٠ هزار راس دام در قالب طرح تولید قراردادی گوشت

انعقاد قرارداد تأمین علوفه ۵٠ هزار راس دام در قالب طرح تولید قراردادی گوشت

فیروز نوروزی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: حمایت از بخش تولید و دام مولد را مورد توجه قرار داده‌ایم و این حمایت بیشتر در جامعه عشایری به واسطه کوچی که به مناطق گرمسیری (وضعیت نامناسب مراتع) دارند، انجام می‌شود.

وی افزود: به همین منظور طرح تولید قراردادی گوشت در مناطق گرمسیری اجرا می‌شود و عشایر می‌توانند با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد منعقد کرده و جو را با قیمت ١٠ هزار و ٣٠٠ تومان به مدت چهار ماه تحویل گرفته و دام‌های خود را نگهداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا اتحادیه تعاونی عشایری باید ضمانتنامه ها را تضمین کند.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون کار در حال انجام است و در میان عشایر ثبت‌نام هایی صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد به منظور تأمین علوفه ۵٠ هزار راس دام عشایر انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: طرح همزمان سازی فحلی را نیز برای سه هزار و ٣٠٠ راس دام در حال اجرا داریم و این طرح به منظور تأمین دام در مقاطع مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با استقبال از سوی دامداران همراه شده، اذعان کرد: در این طرح زایش ها کنترل می‌شوند تا با توجه به سن و زمان عرضه برای مناسبت‌های خاص کمبودی در بازار احساس نشود.

وی تعداد دام در استان کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و افزود: وضعیت علوفه در استان کرمانشاه به واسطه اراضی زراعی مناسب و تنوع در کشت ها، خوب است.

نوروزی خاطرنشان کرد: مزارع و گیاهان علوفه ای خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد و در زمینه کاه، یونجه و ذرت صادر کننده علوفه به بسیاری از استان‌ها هستیم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا