اردبیل

یک سوم پرونده‌های شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف که در دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان بسیار عملکرد مطلوبی داشته و موفقیت‌آمیز عمل کرده است، به طوری که بر اساس آمارهای جدید در یک سوم از پرونده‌های ورودی به شورا مصالحه صورت گرفته است.

وی افزود: شورای حل اختلاف در راستای کاهش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها به وجود آمده که اکنون یک سوم از پرونده‌های قضایی استان در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: از ۳۰۰ هزار پرونده تشکیل شده در دادگستری کل استان، یک‌صد هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده که از این میزان ۳۰ هزار فقره پرونده یعنی یک سوم پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام کثیرلو یادآور شد: در سال ۹۸ فقط ۲ مورد رضایت قصاص داشتیم که این میزان در طی ۲ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، به طوری که ۱۷ پرونده قصاص در سال ۹۹ منجر به رضایت از اولیای دم شد.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری شورای حل اختلاف اردبیل، گفت: ارتقای رتبه اردبیل در بین شوراهای حل اختلاف کشور نشان از درایت و عملکرد مطلوب خانواده بزرگ شورا دارد که برای این انتخاب ۲۳ شاخصه در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا