کردستان

فرماندار سقز: مناسب‌سازی معابر سقز مطلوب نیست/ضرورت پیوست‌های مناسب‌سازی در طرح‌های عمران شهری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سقز، کامیل کریمیان در جلسه مناسب‌سازی معابر سقز با اشاره به بررسی میدانی انجام شده توسط کمیته ستاد مناسب‌سازی متشکل از اداراتی چون شهرداری و نظام مهندسی و بهزیستی، وضعیت مناسب‌سازی ادارات و فضای شهری را نامطلوب خواند.

وی عنوان کرد: معلولان و سالمندان بخش بزرگی از جامعه ما هستند و باید با فرهنگ‌سازی، اختصاص اعتبارات و عزم جدی، فضا را برای رفت و آمد و دسترس پذیری این عزیزان فراهم ساخت.

فرماندار سقز همچنین بر تلاش بیشتر رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در حوزه مناسب‌سازی معابر، مناسب‌سازی اماکن توسط مجتمع‌ها و پاساژها، ضرورت داشتن پیوست مطالعاتی برای طرح‌های عمران شهر و انتصاب مشاور افرادی دارای معلولیت در شهرداری در حوزه مناسب‌سازی تاکید کرد.

سیدمنصور حیدری، رئیس اداره بهزیستی سقز هم خواستار بازدید کمیته مناسب سازی از شهرهای موفق در حوزه مناسب سازی و توجه شورا و شهرداری به مبلمان شهری از نظر مناسب سازی شد.

مشاور فرماندار سقز در امور افراد دارای معلولیت هم خواستار توجه به نقش سازمان های مردم نهاد در اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی شد.

ناصر سرگران با بیان اینکه قرار نیست ستاد مناسب سازی معجزه کند، پیشنهاد داد که سالانه ۲۵۰ متر از مبلمان شهری برای دسترس پذیری معلولان و سالمندان مناسب سازی شود.

وی پیشنهاد داد مناسب سازی، بخشی از خیابان شهدا تا اداره بهزیستی به دلیل تردد معلولان، مناسب سازی یک طرف پیاده رو خیابان جمهوری تا میدان آزادی و یکی از پارک ها در فصل عمرانی سال آینده انجام شود.

کیوان بهرامی، رئیس شورای شهر هم اظهار داشت: شورا و شهرداری از طرح های مناسب سازی فضای شهری، حمایت خواهند کرد.

حسین لطیفی نوبهار، رئیس هیات مدیره جامعه معلولان سقز هم بر تسریع مناسب سازی اماکن و به ویژه دادگستری و سینمای سقز تاکید کرد.

ناصح یوسفی، نماینده نظام مهندسی سقز هم خواستار برگزاری سیمنارها و همایش های آموزشی در راستای فرهنگ سازی جهت مناسب سازی شد و اضافه رکد: دانشگاه ها در این راستا، حامی خواهند بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا