سیاسی

یک ناو جنگی قدرتمند در خلیج فارس/ سلاح ایتالیایی نیروی دریایی قطر/ عکس

یک ناو جنگی قدرتمند در خلیج فارس/ سلاح ایتالیایی نیروی دریایی قطر/ عکس

در اوت سال ۲۰۱۷ قطر قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار را با کمپانی کشتی سازی ایتالیایی فینکانتیری (Fincantieri) به امضا رساند. چهار میلیارد دلار از این قرارداد شامل چهار ناو دفاع هوایی، دو شناور گشت دریایی و یک ناو بالگرد بر با وظیفه دفاع هوایی بود و یک میلیارد دلار دیگر برای موشک های این ناوها بود.

این ناو ۳۲۵۰ تن وزن و ۱۰۷ متر طول دارد. قوای پیشران، چهار موتور دیزلی است که قدرت آن ها از طریق سیستم انتقال قدرت به دو محور و پروانه ها رسانده می شوند. حداکثر سرعت ناو ۵۲ کیلومتر بر ساعت است. و برد آن با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت به ۶۵۰۰ کیلومتر می رسد. الزباره ۹۸ نفر خدمه و ۲۱ روز مداومت ماموریت دارد.

تسلیحات ناو کلاس الزباره

توپ سینه : OTO 76/62 mm Super Rapido: توپ اصلی ناو ، توپ خوشنام OTO 76 است که در ناو های زیادی بکار رفته است. این توپ توانایی شلیک ۱۲۰ گلوله بر دقیقه را داراست. ۸۰ گلوله توپ دارد که بسته به نوع گلوله می تواند اهداف را تا ۴۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

سلاح ایتالیایی نیروی دریایی قطر/ ناو جنگی قدرتمند الزباره/ عکس

پرتابگر عمودی A-50: این ناو مجهز به دو مجموعه هشتایی (۲×۴) ، در مجموع ۱۶ و پرتابگر عمودی A-50 است. این پرتابگر ها مجهز به موشک پدافند هوایی Aster-30 هستند. این موشک بیش از ۱۲۰ کیلومتر برد دارد و با اهدافی تا ارتفاع ۲۰ کیلومتر می تواند درگیر شود. توانایی هدف قرار دادن جنگنده ها ، پهپاد ها ، موشک های کروز ضد کشتی و تهاجم زمینی و همچنین موشک های بالستیک را داراست.

بیشتر بخوانید:

  • مرگ دانشمند بی‌نوا با نیش ماری که فکر می‌کرد بی‌خطر است/ عکس

  • پیدا شدن کفش قدیمی ۶ هزار ساله در غار/ عکس

  • قاره تازه کشف شده، نقشه‌برداری شد/ عکس

موشک ضد کشتی Exocet MM40 Block 3: این ناو ایتالیایی مجهز به ۸ موشک ضد کشتی اگزوست بلاک ۳ فرانسوی است. این موشک مادون صوت بوده و تا ۲۰۰ کیلومتر برد دارد، در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کند و با سر جنگی بیش از ۱۵۰ کیلوگرمی برای هر شناوری تهدید بزرگ محسوب می شود.

سامانه دفاع نزدیک RAM Block 2: بر روی آشیانه بالگرد این ناو یک سامانه دفاع نزدیک رم قرار دارد که وظیفه دفاع از ناو مقابل موشک های ضد کشتی را دارد. این سامانه ۲۱ موشک حمل میکند که ۲ ماخ سرعت و ۱۰ کیلومتر برد دارد.

سلاح ایتالیایی نیروی دریایی قطر/ ناو جنگی قدرتمند الزباره/ عکس

توپ Leonardo Marlin-WS 30 mm: در هر طرف ناو های کلاس الزباره یک توپ ریموت کنترل با نرخ آتش ۲۰۰ گلوله بر دقیقه و برد ۳.۵ کیلومتر قرار دارد. که توانایی درگیری با اهداف را دارند.

این ناو یک آشیانه بالگرد با توانایی پذیرش بالگرد NH-90 دارد. این بالگرد یک بالگرد چند منظوره است که توانایی مجهز شدن به اژدر برای عملیات ضد زیردریایی و انجام عملیات های جستجو و ویژه را دارد. همچنین توانایی حمل ۲۰ سرباز و رسیدن به سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا