سمنان

یک نتیجه مهم از آمارهای جهانی خودکشی

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز شرکت برق منطقه‌ای سمنان با قدردانی از دست‌اندرکاران ترویج فرهنگ نورانی نماز در شرکت برق منطقه‌ای سمنان و کسب موفقیت‌ها در این عرصه اظهار کرد: موفقیت‌های به‌دست‌آمده در عرصه‌های فرهنگی و دینی به‌ویژه نماز بیانگر وجود پرسنلی متدین و علاقه‌مند به مسائل مذهبی در این شرکت است.

او با بیان سیاست‌های ستاد اقامه نماز کشور در همگانی شدن نماز افزود: فراهم آوردن زمینه‌های نماز جماعت، رفع سؤالات و شبهات پیرامون نماز و تشویق و ترغیب بر اقامه این فریضه بزرگ الهی ازجمله برنامه‌های اقامه نماز است.

وی با اشاره به اثرات مثبت مادی و معنوی نماز بر افراد گفت: آمارهای جهانی نشان می‌دهد کشورهایی که مردمش توجه بیشتری به معنویت دارند، آمار خودکشی کمتر از کشورهای حتی به‌ظاهر مرفه و پیشرفته صنعتی است.

شمس‌الدین، یکی از عوامل مؤثر در افزایش بهره‌وری، کارآمدی و اثربخشی سازمانی را نماز دانست و بیان کرد: با نماز حال افراد بهتر شده و کارایی آنان افزایش می‌یابد.

هیچ اجباری نداریم

سیدعلی‌اکبر صباغ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم گفت: برنامه‌های فرهنگی این شرکت در راستای ترغیب و تشویق همکاران به مسائل دینی و مذهبی بوده و سعی شده است در مشارکت این‌گونه برنامه‌ها هیچ اجباری صورت نگیرد.

وی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ نماز در بیشتر کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مقطعی نماز جماعت به درخواست تعدادی از کارکنان، نماز جماعت در فضای باز شرکت اقامه شد.

علی‌اکبر رضوانی، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان سمنان هم، بالاترین رضایت را رضایت الهی دانست و افزود: هدف از تشکیل جلسات اقامه نماز و تصمیم‌گیری پیرامون این فریضه الهی، بلند کردن و بالا بردن نام نماز است.

وی اهمیت به اقامه نماز در اول وقت را با نامه‌نگاری و شیوه دستوری بی‌نتیجه دانست و گفت: توجه مدیران به نماز در رفتار و عمل همانند تعطیلی جلسات هنگام نماز تأثیرگذاری بیشتری در کارکنان خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا