علمی و فناوری

یک نقص جدید؛ سوختگی نمایشگر در آیفون۱۵!

یک نقص جدید؛ سوختگی نمایشگر در آیفون۱۵!

پدیده‌ی سوختگی نمایشگر زمانی رخ می‌دهد که تصویری برای مدت طولانی به‌طور ثابت روی نمایشگر باقی بماند. این مورد بیشتر در صفحه نمایش‌های OLED رخ می‌دهد و جالب اینکه حتی با خاموش بودن آیفون ۱۵ پرو مکس، سوختگی نمایشگر همچنان قابل مشاهده است.

افرادی که آیفون ۱۵ پرو مکس آن‌ها مشکل سوختگی نمایشگر دارد، گزارش‌هایی را در ردیت مطرح کرده‌اند. در این میان تصویری که یکی از دارندگان گوشی مذکور به‌اشتراک گذاشته بود با سرعت زیاد بین رسانه‌ها و کاربران دست‌به‌دست شد زیرا جلوه‌ای شبح‌مانند از کیبورد مجازی QWERTY را روی نمایشگر نشان می‌دهد. کاربری که با این مشکل مواجه شده است، در ردیت نوشت:

من هم همین مشکل را دارم. اپل آن را تعویض خواهد کرد. چنین مشکلی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد و من تاکنون پنج گزارش مشابه دیده‌ام، اما قطعاً نقص بزرگی محسوب می‌شود که در مدل‌های قبلی آیفون وجود نداشت.

باید توجه داشت ایجاد پدیده‌ی سوختگی نمایشگر به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد، این یعنی مشاهده‌ی چنین مشکلی روی صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو مکس، نشان از نقص احتمالی در تولید نمایشگر دستگاه مذکور دارد. در هر صورت، اپل باید گوشی کاربرانی را که با این مورد مواجه شده‌اند تعویض کند؛ زیرا مشکل کاملاً سخت‌افزاری است و آپدیت نرم‌افزاری کمکی به رفع آن نمی‌کند.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا