سلامت

۱۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۳۱۶ آزمایش مولکولی (pcr) تشخیص کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان انجام شد که از این تعداد ۸۷ بیمار جدید شناسایی شدند و شامل ۱۸ مورد بستری و ۶۹ مورد سرپایی است.

غلامرضا شریف‌زاده گفت: همچنین از ۵۴۸ آزمایش سریع (RT) در همین مدت ۹۷ مورد مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شد و جمع بیماران شناسایی شده در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ نفر است.

وی افزود: از این تعداد بیشترین موارد مثبت شناسایی شده با ۸۶ مورد از شهرستان بیرجند بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۱۰۱ نفر مثبت شده است.

وی گفت: از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال چهار نفر نامساعد است.

شریف‌زاده افزود: با ثبت ۲ فوت جدید در شبانه‌روز گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۰۳ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی تا روز گذشته ۵۱۹ هزار و ۴۰۲ نفر واکسن نوبت اول، ۳۹۹ هزار و ۱۸۶ نفر واکسن نوبت دوم و هزار و ۶۵۲ واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان تیر امسال در شروع خیز پنجم شیوع کرونا قرار گرفت و شهریور ماه از قله موج پنجم عبور کرد.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.

حدود ۴۵ روز پس از فروکش کردن موج پنجم کرونا در خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش تدریجی موارد سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی کرونا قرار خواهیم گرفت.

محمد دهقانی هفته جاری هم گفت: روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شروع شده است و در صورت تداوم این روند شاهد پیک ششم در استان خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر سه شهرستان بیرجند، قاینات و نهبندان وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس و بشرویه وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد رنگ (متوسط خطر) را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان است که زمینه تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کرده همچنین استان ما جزو استان‌های سالمند است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا