آذربایجان شرقی

۱۰ اولویت پیشنهادی سرمایه‌گذاری برای گردشگری تبریز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،  سیدکاظم زعفرانچیلر در کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: به دلیل در جریان بودن بحث بودجه، مقرر است اولویت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در این جلسه مطرح شده و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شود.

وی افزود: بر این اساس ۱۰ اولویت در حوزه گردشگری مطالعه شده و  مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

زعفرانچیلر گفت: براساس آمارها، در تبریز نزدیک به ۴۰ نفر مجموعه‌دار وجود دارد که این مجموعه‌ها قابلیت موزه شدن را دارا هستند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار اضافه کرد: ما می‌توانیم این مجموعه‌ها را احصاءکرده و با توجه به اقبال مکان‌های تاریخی در جذب گردشگر، جذابیت گردشگری اقدام   کرد.

علیرضا نوای‌باغبان نیز در این نشست یادآور شد: در اصفهان کوهی به نام “صفه” وجود دارد که بسیاری از فرصت‌های گردشگری و تفریحی همچون هتل در این مکان ایجاد شده که جذب گردشگری می‌کند.

باغبان اذعان داشت: باید دقت شود که در این حوزه نوع توسعه چگونه خواهد بود و برای تملک چه مواردی تعبیه شده است.

وی تاکید کرد: بررسی شرایط و وضع موجود مهم است، باید بدانیم که این مکان‌ها در چه شرایطی هستند.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز متذکر شد: آماری که ارائه‌ شد،نشان داد یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری مکان‌های تاریخی است.

وی افزود:گردشگران عموما به دنبال جایی هستند که هویت عمیقی دارد، باید بسترهای تاریخی شناسایی شود و تسهیل در دسترسی به این مناطق را در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: ورودی گردشگر در مسجد کبود ۵۱ درصد ثبت شده است که درصد بالایی با توجه به شرایط ورودی نامشخص و دور از دسترس این مکان به‌شمار می‌رود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: باید بسترهایی برای بهبود شرایط و حتی ایجاد پیاده‌راه در نظر بگیریم.

در ادامه زعفرانچیلر بار دیگر ابراز کرد: اپلیکیشن‌ها موضوعات گسترده و مهمی هستند که جای خالی آنها در فضای گردشگری دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با دعوت از مدیریت “فاوا”در خصوص و شهر هوشمند جلسه‌ای برگزار می‌شود.

زعفرانچیلر با اشاره به اولویت‌های ۱۰ گانه مطرح شده، اظهار داشت: ما فقط قصد عنوان کردن این فرصت‌ها را نداریم بلکه می‌خواهیم یک به یک موارد را در دستور جلسه قرار داده، بررسی کرده و در کانال اجرا قرار دهیم و خروجی داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا