اجتماعی

۱۰ توصیه به زائران اربعین

۱۰ توصیه به زائران اربعین

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، پیاده‌روی اربعین از دهه ۸۰ آغاز شد، از اوایل دهه ۹۰ به اوج خود رسید و هر سال بر جمعیت، عظمت و شکوه آن افزوده شد به‌گونه‌ای که در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون نفر در این اجتماع حماسی شرکت کردند؛ اگرچه بسیاری از شرکت‌کنندگان این مراسم دارای تجربه قبلی هستند اما لازم است برخی نکات برای افرادی که قرار است برای نخستین بار در این آیین شرکت کنند، مورد توجه قرار گیرد.

لازم است زائران از چند روز قبل از اربعین، پیاده‌روی منظم داشته باشند، از کفش راحت و مخصوص پیاده‌روی و دو جوراب استفاده کنند.

توصیه می‌شود زائران از کوله‌پشتی مناسب استفاده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند؛ همچنین توصیه می‌شود لیستی از وسایل ضروری همراه مانند داروهای بیماری‌های زمینه‌ای برای ایام سفر، چسب زخم، پودر ORS، نمک و غیره آماده کنند.

راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ از چه روزی آغاز می‌شود؟

بهتر است زائران ماسک همراه خود داشته باشند تا در صورت وجود ریزگردها و آلودگی هوا از آن استفاده کنند.

زائران باید در فواصل زمانی منظم، به خود استراحت دهند و از مواجهه طولانی‌مدت با آفتاب خودداری کنند علاوه بر این برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید خورشید از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار پهن و کرم ضدآفتاب، استفاده کنند.

توصیه می‌شود زائران لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی به تن کنند، در طول پیاده‌روی مایعات کافی بنوشند و از پرخوری و اسراف پرهیز کنند.

چنانچه در طول سفر با تب، سرفه، ضایعات پوستی اسهال و استفراغ مواجه شدند؛ فوراً به‌دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

توصیه می‌شود زائران در محل سوانح و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی تجمع نکنند، هنگام راهپیمایی از هل دادن و وارد آوردن فشار به هم‌مسیران خود به‌ویژه افراد سالمند، کودکان و… خودداری کنند.

علاوه بر موارد مذکور به زائران توصیه می‌شود اگر در طول راهپیمایی در مرکز ازدحام جمعیت قرار گرفتید اقدامات زیر را انجام دهند:

انرژی خود را حفظ کنند، تلاش بیهوده نکنند تا جمعیت را بشکافند، فرار کنند یا داد و فریاد راه بیندازند.

دست‌هایشان را جلوی سینه‌شان قرار دهند تا فضا و حفاظی بین قفسه سینه‌شان و پشت نفر جلویی ایجاد کند تا در صورت افزایش فشار جمعیت، نفس‌شان تنگ و تنفس‌شان دچار مشکل نشود.

۱۰ توصیه‌ کاربردی و مفید برای زائران اربعین ۱۴۰۲

اگر کنارشان کسی روی زمین افتاد، بلافاصله کمک کنند تا از جایش بلند شود، زیرا احتمال دارد آنان نیز تعادل خود را از دست بدهند و به زمین بیفتند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا