مرکزی

۱۱۰۰ خانوار روستایی در ساوه از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، سید علی آقازاده در آیین افتتاح چند طرح آب‌رسانی در شهرستان ساوه گفت: پروژه‌های امروز ساوه در حوزه آب و آب‌رسانی با تلاش نیروهای شرکت آبفا و اعتباری در حدود ۲ میلیارد تومان در ۵ نقطه شهرستان شامل ۴ روستا و شهر آوه به بهره‌برداری رسید که نقاط تحت پوشش آب‌رسانی را در استان افزایش داد.

وی با بیان اینکه مهمترین این پروژه در شهر آوه بود افزود: افتتاح مخزن ۵۰۰ مترمکعبی با هزینه بیش از ۱ میلیارد تومانی باعث بهره‌مندی یک هزار و ۱۰۱ خانوار خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها مردم در روستاهای مر، یلداش آباد، ملک‌آباد و قیزقلعه در بخش‌های نوبران و مرکزی نیز از مکانیزم آب‌رسانی بهره‌مند شدند.

آقازاده از برگزاری جلسه‌ای با معتمدین شهر، شورا و شهردار آوه نیز خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران کل برای بررسی مشکلات شهر آوه برگزار شد، مشکلات و نارسایی‌های این شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان و به این اندازه کمک شهرداری آوه، ۲ موضوع احداث زمین چمن مصنوعی و تجهیز سالن ورزشی شهر آوه که به دلیل نبود تجهیزات بلااستفاده مانده است رفع مشکل شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات دامداران شهر آوه با حدود سی هزار دام نیز از دیگر بخش‌های جلسه امروز بود که تصمیم گرفته شد انشعابات آب و برق و گاز به صورتی آسان‌تر به دست دامداران برسد تا بهره‌برداری از این دام‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی در حاشیه افتتاح چند طرح در ساوه با بیان اینکه امسال ۳۳۰ پروژه در استان مرکزی تعریف شده گفت: مهمترین این پروژه‌ها که امسال به دنبال بهره‌برداری آن هستیم فاز دوم آب‌رسانی به سد کمال صالح در شهرستان شازند، تصفیه‌خانه فاضلاب خمین و مجتمع آب‌رسانی روستایی شهید سلیمانی در ساوه خواهند بود.

یوسف عرفانی نسب افزود: مجموع اعتبارات استان مرکزی در حوزه آب و آب‌رسانی مخصوصاً در حوزه روستایی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان ایلات است که امیدواریم میزان تخصیص نیز به همین اندازه باشد تا برای رفع مشکلات این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در پروژه‌های امروز در سطح شهرستان ساوه حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: این پروژه تا در چهار روستا و یک شهر افتتاح شد که مهمترین آن پروژه آوه بود چون این شهر در مواقع بحران دچار مشکل می‌شد که علاوه بر طرح امروز به دنبال شروع عملیات حفر چاه سوم این شهر برای رفع اساسی این مشکل هستیم.

عرفانی نسب از پوشش ۹۰ درصدی جمعیت استان از نعمت آب و آب‌رسانی خبر داد و عنوان کرد: از مجموع یک هزار و ۱۱۲ روستا بالغ‌بر ۸۶۵ روستا تخت پوشش است که این میزان از لحاظ جمعیتی حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان نیز در حاشیه این افتتاح گفت: شبکه آب‌رسانی در روستا مر به طول ۱۹۰۰ متر با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال، یلداش آباد ۷۰۰ متر با هزینه ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، قیزقلعه ۵ هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و در روستای ملک‌آباد با اجرای ۹۰۰ متر سوله و اعتبار ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی انجام شده است.

سعید طاعتی تصریح کرد: مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در آوه نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی افتتاح که هزار و ۱۰۱ خانوار را تحت پوشش آب‌رسانی قرار داده است.

به گفته وی مجموعاً یک هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان ساوه با ام آی تی طرح نت از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا