همدان

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

۱۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان، محمد علی نیکبخت در حاشیه سفر خود به شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا اکنون ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، افزود: مابقی مطالبات گندم کاران با تاکید رئیس جمهور و وظیفه‌ای که بر دوش سازمان برنامه و بودجه گذاشته شده تا پایان شهریورماه امسال پرداخت می شود.

وی گفت: بیش از ۲ میلیون هکتار از زمین های زراعی کشور به کشت گندم آبی اختصاص دارد که تلاش می‌کنیم با توجه به تهدیداتی مانند کم ‌آبی که ممکن است این حوزه را تحت تاثیر قرار دهد میزان تولید در این بخش را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف ما این است که خودکفایی در تولید پایدار گندم را تثبیت کنیم تا مشکلاتی نظیر نوسان‌های اقلیمی موجب آسیب رساندن به این بخش نشود، خاطرنشان کرد: استفاده از تدابیر و راهکارهای دانش‌بنیان و کارشناسانه برای تثبیت خودکفایی گندم و افزایش تولید آن در کشور، همچنین طرح افزایش تولید گندم در زمین‌های دیم را با استفاده از همه ظرفیت‌ها دنبال می‌کنیم.

وی برخورداری از نیروهای انسانی متخصص و تامین مواد اولیه، سم، بذر و نهاده‌ها را از ملزومات پیشرفت طرح بهره‌وری حداکثری از دیم‌زارها به منظور تولید گندم دانست و یادآور شد: علاوه بر اینکه نهاده‌ها، سم‌ها و بذرها را تامین کرده‌ایم از فعالیت تخصصی ۲ هزار فارغ‌التحصیل در پیشبرد این طرح بهره می‌بریم.

لازم به ذکر است؛ محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به منظور بازدید از زنجیره کامل تولید نهال گواهی شده گردو با وسعت ۱۴ هکتار که از سال ۹۸ آغاز به فعالیت کرده، صنایع تبدیلی سرزمین میوه های شادمانه آروند و نشست هم اندیشی با کشاورزان تویسرکان به این شهرستان سفر کرده است.

شهرستان تویسرکان با برخورداری از ۶ هزار هکتار باغ های گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در سطح جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا