سلامت

۱۱ فوتی و شناسایی ۲۸۶ بیمار جدید کرونا در کشور

۱۱ فوتی و شناسایی ۲۸۶ بیمار جدید کرونا در کشور

به گزارش برگزیده های ایران، از دیروز تا امروز ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۶۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۸۷۸ رسید. خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۵ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۱۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۷۴۹ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۳۸ دُز رسید.

در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۸ شهر در وضعیت زرد و ۳۱۶ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

۱۱ فوتی و شناسایی ۲۸۶ بیمار جدید کرونا در کشور

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال که حداکثرا ۶ ماه از تزریق واکسن نوبت دوم آن‌ها گذشته دز سوم را تزریق کنند.

انفرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارشناسان وزرات بهداشت اعلام کردند که ممکن است طی ماه آینده دوباره با یک موج پیک کرونا مواجه شویم، توصیه می‌شود تا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با کمک به کادر درمان، از این پیک به سلامت عبور کنند.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت بهداشت از آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرهای کشور، هم اکنون شهرستان بجنورد در شرایط نارنجی کرونایی، شهرستان مانه و سملقان آبی و شهرستان‌های راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین زرد هستند.

۲۳۳۲۳۲

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا